اشرف غنی: اجازه نمی‌دهیم افغانستان میدان جنگ نیابتی شود

رییس‌جمهوری افغانستان هشدار داده که اجازه نخواهد داد کشورش به میدان جنگ نیابتی هند و پاکستان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان تأکید کرد: از خاک افغانستان هیچ گاه علیه کشورهای دیگر استفاده نخواهد شد و همچنین به هیچ کشوری اجازه داده نخواهد شد تا جنگ نیابتی را در افغانستان راه‌اندازی کند.

با خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان این نگرانی مطرح شده است که جنگ‌های دیرینه کشورهای همسایه مانند پاکستان و هند، افغانستان را بی‌ثبات کند.

اشرف غنی اما در سخنرانی خود در آغاز به کار هجدهمین نشست سران کشورهای عضو سارک در نپال، در حالی که رییس‌جمهوری هند و نخست‌وزیر پاکستان حضور داشتند، تاکید کرد که اجازه نمی دهد افغانستان به صحنه جنگ نیابتی این دو کشور تبدیل شود.

این هشدار اشرف غنی در پاسخ به اظهارات پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پیشین پاکستان بود. پرویز مشرف پیش‌تر در مصاحبه اختصاصی گفته بود که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور به میدان جنگ نیابتی هند و پاکستان تبدیل خواهد شد.

حامد کرزی،‌ رییس‌جمهور سابق افغانستان نیز پیش از این، با ناراحت کننده خواندن اظهارات پرویز مشرف اظهاراتی از این دست را رد کرده و گفته بود: افغانستان اجازه نمی‌دهد پاکستان و هند این کشور را به زمین جنگ خود تبدیل کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *