اسکای نیوز: غرب، سوریه را به ویرانی کشاند

اسکای نیوز در مطلبی با اشاره به شکست دیپلماسی غرب نوشت: مداخله کشورهای غربی در سوریه هیچ دستاوری نداشته است.

به گزارش به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اسکای نیوز در مطلبی نوشت: میزان خرابی های شهری و آمار بالای تلفات انسانی در سوریه این امر را گوشزد می کند که همواره باید از جنگ به دلیل متحمل کردن هزینه های بسیار بر جامعه بشری اجتناب کرد. وقوع جنگ موجب بی‌خانمانی خانواده های بسیاری در سوریه شده است. ثمره جنگ کودکانی هستند که حتی از کمترین نیازها برای گذران زندگی خود محروم اند.

در این مطلب آمده است: باید پذیرفت مداخله نظامی و غیرنظامی کشورهای غربی در سوریه هیچ دستاوردی نداشته است و نخواهد داشت. محاصره شهرهای سوریه و نبود راه دسترسی برای کمک به کودکان را می توان یکی از مصادیق کوچک شکست شورای امنیت، سازمان ملل، آمریکا و انگلیس دانست که ادعای تلاش برای نجات بشریت را دارند.

در حال حاضر سوریه به نماد شکست سیاسی و دیپلماسی غرب تبدیل شده است. سیاستمداران بی تجربه و ناآگاهی که هیچ تفاوتی میان اوضاع جنگ سوریه با جنگ افغانستان در سال ۲۰۰۱ و جنگ عراق در سال ۲۰۰۳ قائل نیستند، نمی توانند به راه حلی صلح آمیز برای پایان دادن جنگ در این کشور دست یابند.

شاید اوضاع جنگی سوریه برای بسیاری از افراد در کشوری مانند انگلیس هیچ اهمیتی نداشته باشد؛ اما باید به وضع وخیم کودکان بی گناهی که در بحرانی ترین شرایط انسانی در همسایگی مدیترانه و اروپا قرار دارند، توجه کرد.

در انتهای این مطلب آمده است: تنها راهی که برای پیشبرد سیاست های غربی درخصوص سوریه باقی مانده است، اجتناب از مداخله نظامی مستقیم و غیرمستقیم در این کشور و حمایت از مذاکرات آستانه و روند صلح سازمان ملل است. موفقیت این مذاکرات قطعا زمینه را برای حضور بیشتر گروه های حقوق بشری برای کمک رسانی به شهروندان سوری مهیا می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *