اسلام‌آباد از نفوذ جنگ افغانستان به پاکستان جلوگیری می‌کند

فرمانده ارتش پاکستان تاکید کرده است که امریکا اگر اراده جدی در راه مبارزه با تروریسم داشته باشد، می‌تواند تروریستان را مهار کند و اسلام‌آباد به هیچ‌وجه اجازه نفوذ جنگ افغانستان به داخل پاکستان را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفتگو‌های مقام‌های نظامی افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و چین امروز (۶سنبله) برای دومین روز در شهر دوشنبه ادامه یافت.

رسانه‌های تاجیکستان گزارش داده‌اند که در نشست امروز؛ جنرال «قمر باجوا»، فرمانده ارتش پاکستان گفته است که اجازه نخواهند داد تا دامنه جنگ افغانستان به داخل کشورش کشیده شود.

باجوا در کنفرانس نظامی چهارجانبه «مکانیسم همکاری‌های مبارزه با تروریسم» که شریف یفتلی؛ رئیس ستاد ارتش افغانستان نیز حضور دارد؛ اطمینان داد که پاکستان از هر ابتکار یا پیشنهادی که به صلح افغانستان کمک کند، استقبال خواهد کرد.

این در حالی است که نشست فوق، در مورد تشکیل یک گروه کاری مشترک بین ارتش‌های پاکستان و افغانستان به هدف فراهم کردن زمینه‌های لازم برای انجام مذاکرات میان دولت‌های دو کشور نیز به توافق رسیده است.

اظهارات اخیر از سوی فرمانده ارتش پاکستان در حالی مطرح می‌شود که بارها اسلام‌آباد با استفاده از سیاست دورویه، ابتدا برای تامین صلح در افغانستان اعلام آماده‌گی کرده؛ اما در سرانجام کار مانع جدی این امر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *