اسلام‌آباد: آمریکا به ما صدقه نداده/ دیگر کمک هایشان را نمی‌خواهیم

وزیر خارجه پاکستان در واکنش به انتقادات تند ترامپ گفت، پاکستان تمام امکانات را برای ارتش آمریکا جهت اهداف لجستیکی و منافعش در افغانستان فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا آغازگر این اتهام‌زنی‌ها بود. او گفته بود کشورش “با حماقت” میلیاردها دالر به اسلام‌آباد کمک کرده و آنها در عوض پناهگاه‌های امن در اختیار تروریست‌هایی گذاشتند که در افغانستان می‌جنگند.

ایالات متحده آمریکا و پاکستان یکدیگر را مقصر شکست در افغانستان دانستند.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: ایالات متحده آمریکا با حماقت بیش از ۳۳ میلیارد دالر طی ۱۵ سال گذشته به پاکستان کمک کرد و آنها چیزی جز دروغ و نیرنگ تحویل ندادند و گمان کردند که رهبران ما نادان هستند. آنها پناهگاه‌های امن به تروریست‌هایی دادند که ما در افغانستان آنها را تعقیب می‌کنیم و کمک اندکی کردند. دیگر کمکشان نمی‌کنیم.

به دنبال این توئیت‌ها گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه واشنگتن به صورت جدی قصد دارد ارائه ۲۵۵ میلیون دالر کمک را تا زمانی که اسلام‌آباد اقدامات واقعی علیه گروه‌های تروریستی انجام دهد، متوقف کند.

خواجه آصف‌، وزیر خارجه پاکستان در واکنش به هشدارهای تند ترامپ گفت، ارتش آمریکا از اراضی، جاده‌ها و خطوط راه‌آهن برای اهداف لجستیکی در راستای منافعش در افغانستان استفاده کرده است.

او به رئیس‌جمهوری آمریکا یادآوری کرد پولی که واشنگتن در اختیار اسلام‌آباد قرار می‌داد بابت “خدمات دریافتی” بوده و “صدقه در راه خدا” نبوده است.

این وزیر افزود: او (ترامپ) به جای اینکه ما را مسئول شکستش در افغانستان بداند، باید یخن مسئولان این اتفاق را بگیرد که به شکست آمریکا در افغانستان اذعان کردند. واشنگتن بابت ناکامی‌اش در افغانستان تلو تلو می‌خورد. ما حاضریم جزئیات کمک آمریکا و نحوه استفاده از آن را در هر نشستی بیان کنیم. پاکستان هیچ اهمیتی برای حرف ترامپ که می‌گوید کمکمان نمی‌کند، قائل نیست چون خودمان گفته بودیم دیگر کمکی نمی‌گیریم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *