اسد: حملات ائتلاف ضد داعش، هیچ تاثیری ندارد

رئیس‌جمهور سوریه در گفتگو با یک نشریه فرانسوی، با اشاره به این که فرانسوا اولاند را نمی‌شناسد، اظهار داشت: محبوبیت اولاند و داعش در یک سطح است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد که حملات هوایی ائتلاف موسوم به ضد داعش، هیچ تاثیری در مقابله با تروریست های این گروهک نداشته است.

بشار اسد در مصاحبه با مجله فرانسوی “پاریس مَچ” – که فردا منتشر خواهد شد – گفت: از طریق حملات هوایی نمی‌توان از تروریسم جلوگیری کرد و حضور نیروهای نظامی بومی که سرزمین خود را به‌خوبی می‌شناسد و تأثیر گذارند، امری ضروری است.

اسد افزود: محدود شدن حملات به حملات هوایی، دلیل عدم تحقق نتایجی حقیقی دو ماه بعد از آغاز حملات ائتلاف بین المللی است.

بشار اسد تصریح کرد: این ادعا که حملات ائتلاف به ما کمک کرده است، صحت ندارد، زیرا این ما هستیم که عملاً جنگ علیه داعش را اداره می‌کنیم بنابراین حملات ائتلاف بین المللی به ما کمکی نمی‌کند و اگر جدی و فعال بود می‌توانست به ما کمک کند و این ما هستیم که روی زمین با داعش می‌جنگیم و هیچ تغییری احساس نمی‌کنیم و ترکیه همچنان از داعش به‌صورت مستقیم حمایت می‌کند.

رئیس جمهور سوریه افزود: چه قبل از بحران و چه بعد از آن هدف من این نبوده است که رئیس جمهور باقی بمانم  و هر اتفاقی هم که بیفتد ما به‌عنوان مردم سوریه قبول نخواهیم کرد کشورمان بازیچه‌ای به دست غربی‌ها باشد.

بشار اسد در پاسخ به سؤالی در مورد آینده سیاسی خودش گفت: ناخدای کشتی به مرگ و زندگی فکر نمی‌کند بلکه به این می‌اندیشد که چگونه کشتی خود را حمایت کند و اگر ناخدا غرق شود، همه خواهند مرد و من باید هرکاری برای حمایت از کشورم انجام دهم.

رئیس جمهور سوریه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره امکان ازسرگیری روابط با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفت: مساله، روابط شخصی نیست. من اصلا او را نمی شناسم… اما اولاند اکنون برخلاف منافع ملت سوریه و ملت فرانسه عمل می کند، هرچند با او خصومت یا رقابت شخصی ندارم ولی معتقدم که الان در فرانسه، داعش با وی رقابت دارد، زیرا میزان محبوبیت آنها در یک سطح قرار دارد. البته هرگاه که یک دولت یا مسئول فرانسوی درجهت منافع مشترک عمل کند، ما آماده همکاری خواهیم بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *