استمرار روند حوادث مصر در سوریه

یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید، برکناری محمد مرسی، رییس جمهور مصر توسط ارتش «شکستی بزرگ» برای شبه نظامیان معارض تحت حمایت خارج در سوریه است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه، جیسون دیتز در سایت اینترنتی «آنتی وار» نوشت که این شبه نظامیان «این هفته با شکستی بزرگ مواجه هستند که حتی در خاک خودشان هم اتفاق نیفتاد.

وی افزود، برکناری رییس جمهور مصر توسط ارتش که آشکارا حامی شبه نظامیان بود گروه‌های مخالف خود سوریه را حتی در یک کشتارگاهی شدیدتری نسبت به قبل قرار داده است .

جنرال عبدل فتاح السیسی، رییس ارتش مصر مرسی را که در  به  قدرت رسید برکنار و قانون اساسی این کشور را تعلیق کرد.

این مقاله می‌افزاید که طی دوران ریاست جمهوری مرسی، دولت مصر به شهروندان خود اجازه رفتن به سوریه و مبارزه با نیروهای سوری داده بود و مرسی حتی در راهپیمایی‌هایی برای تشویق آن‌ها حاضر شده بود.

ماه گذشته مرسی گفت که مصر باید تمام روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه قطع کند و دستور بستن سفارت سوریه در قاهره را صادر کرد.

مرسی همچنین خطاب به هزاران تن از طرفداران خود در قاهره از کشورهای غربی تعیین منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه را خواستار شد.

امریکا اخیرا اعلام کرد که منطقه پرواز ممنوع برای سوریه تعیین خواهد کرد و پنتاگون در حال طراحی آن است.

سوریه از  سال دو هزار و یازده  صحنه ناآرامی بوده است و بسیاری از جمله شمار زیادی از سربازان و نیروهای امنیتی سوریه در این خشونت‌ ها کشته شده ‌اند.

بشار اسد، رییس جمهور سوریه در گفت‌وگویی که در روزنامه الثوره منتشر شد گفت که مخالفان و حامیان خارجی آن‌ها «از همه ابزارهای خود» برای توطئه علیه سوریه استفاده کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *