از گفتگوهای صلح هیچ خبر تازه ای نیست

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی در مورد اینکه گفتگوهای صلح افغانستان به کجا رسیده است گفت که هیچ چیزی نیست که در کجا و به چه شکلی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، امروز (۲عقرب) با حضور در نشست خبری به دستاوردهای سفرش به عربستان معلومات ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سفر به عربستان یک سفر پر دستاورد بود؛ اظهار داشت که عربستان آماده گی دارد تا در روند صلح افغانستان نقش داشته باشد.

عبدالله اظهار داشت که ریاض در بخش های حج، کارگران افغانستان، اقتصاد و بخش های زیربنایی نیز اعلام آماده گی کرده است تا بتواند نقش مهمی ایفا کند.

رئیس اجرائیه در پاسخ به اینکه روند گفتگوهای صلح به چه شکلی است و چه بحث تازه ای به دنبال دارد گفت :«هیچ چیزی نشده که در کجا و به چه شکلی ادامه خواهد یافت.»

به گفته وی، روند مذاکره با حزب اسلامی نیز در جای خود باقی است.

در عین حال، رئیس اجرائیه با اشاره به سفر هیئت طالبان مسلح به اسلام آباد بیان داشت که سفر طالبان مسلح به پاکستان یک خبر تازه نیست، آنها (طالبان مسلح) همانجا هستند و در پاکستان تجهیز و تمویل می شوند.

بر اساس اظهارات داکتر عبدالله، رهبران طالبان مسلح هم اکنون نیز در پاکستان حضور دارند و سفر هیئت آنها به اسلام آباد نمی تواند خیلی مهم جلوه کند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که یک هیئت طالبان مسلح بعد از گفتگوهای سری مقام های امنیتی افغانستان با نماینده گان آنها در قطر، به اسلام آباد آمده اند تا جزئیات آن گفتگوها را با مقام های پاکستانی در میان بگذارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *