از زمان تصمیم ترامپ درباره قدس تاکنون ۵۴۰۰ فلسطینی زخمی شده اند

هلال احمر فلسطین اعلام کرد از لحظه تصمیم ترامپ درباره قدس تاکنون ۵۴۰۰ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از المنار، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به‌ رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان سفارت اسرائیل تا روز شنبه، ۵۴۰۴ فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس اشغالی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیل یا بر اثر استشمام گازهای سمی، مجروح شده‌اند.

شهرهای فلسطین از حدود یک ماه قبل صحنه تظاهرات گسترده علیه اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل و دستور وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس است.

شمار شهدای فلسطین از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به ‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین تاکنون، به ۱۶ تن رسیده است.

ترامپ روز چهارشنبه ۱۵ ماه قوس در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *