از بیست و دومین سالگرد شهید مزاری در بلخ تجلیل شد

از بیست دومین سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری “شهید وحدت ملی” امروز جمعه (۱۳ حوت) طی یک مراسم ویژه در شهر مزار شریف ولایت بلخ بزرگداشت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم با حضور “محمد محقق” معاون دوم ریاست اجرایی و شخصیت های جهادی، روحانیون، علما و شهروندان ولایت بلخ برگزار شد.

محمد محقق ضمن سخنرانی در باره شهادت عبدالعلی مزاری با اشاره به درج اقوام افغانستان در شناسنامه التکرونیکی گفت: از درج نام اقوام در شناسنامه های الترونیکی استقبال می کنیم.

وی افزود که حکومت وحدت ملی با این کارش، توانست که هویت تمامی اقوام در افغانستان حفظ و مورد توجه قرار خواهد گرفت و از تقلب در انتخابات جلوگیری خواهد شد.

همچنین محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی از دولت افغانستان خواست انچه را که در کارزار های انتخاباتی به مردم وعده کرده بود باید عملی کنند.

آقای محقق همچنان از گروه های مخالف مسلح دولت به ویژه طالبان میخواهد که با توجه به وضعیت بحرانی کشور به روند صلح یکجا شوند و علیه گروه داعش با دولت افغانستان یکجا شوند.

معاون دوم ریاست اجرایی از گروه داعش به عنوان یک بلای آسمانی برای افغانستان یاد کرده میگوید که همه گروه چه دولت و چه طالبان همه ادعای افغانیت دارند و باید برای مبارزه با داعش یکجا شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *