اردوی ملی توانایی خود را در تامین امنیت کشور ثابت کرد

سخنگوی وزارت دفاع ملی با اشاره به توانایی های اردوی ملی کشور در سال ۲۰۱۳ گفته است که اردوی ملی در کنار سایر نیروهای امنیتی افغانستان در جریان سال ۲۰۱۳ ثابت ساخت که این نیروها در سال ۲۰۱۴ میتوانند به طور مستقلانه امنیت را در کشور تامین کنند.

جنرال ظاهر عظیمی اطمینان داده است که در سال ۲۰۱۴ میلادی اردوی ملی افغانستان با قابلیت های بیشتری از کشور دفاع خواهند کرد.

اقای عظیمی به رادیو آزادی تاکید کرده که فعالیت نیروهای امنیتی افغان به خصوص اردوی ملی در سال ۲۰۱۳ میلادی ثابت ساخت که این نیروها می توانند به طور مستقلانه امنیت کشور شان را تامین کنند.

آقای عظیمی می گوید، با آن که کاهش در حملات هوایی نیروهای ناتو در سال ۲۰۱۳ میلادی سبب شدت در فعالیت های مخالفان مسلح گردیده، اما نیروهای افغان توانستند که بیشترین حملات آنها را دفع کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که به تازه گی جنرال سر پیتر وال لوی درستیز نیروهای مسلح بریتانیا گفته است، امکان دارد بعد از خروج نیروهای بریتانیایی از ولایت هلمند، جنگجویان طالبان مناطقی را که قوای بریتانیایی از چنگ آنها رها کرده اند، دوباره تصرف کنند.

اما وزارت دفاع افغانستان این اظهارات را نظر شخصی جنرال پیتر وال دانسته است و روی توانایی نیروهای امنیتی افغان تاکید کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *