اردوغان خطاب به آمریکا و اسرائیل: از اقدامات تنش زا دست بردارید!

رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه (۹ قوس) تاکید کرد که دولت های آمریکا و اسرائیل از اقدامات تنش زا باید خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری « ALATURKA»، صحبت‌های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پیامی ویدئویی در جریان شانزدهمین “گردهم‌آیی اسلامی کنوانسیون جامعه آمریکای شمالی و مسلمانان آمریکا” در ایلینوی شیکاگو پخش شد.

اردوغان به اشاره به درگیری‌های جهانی و نارامی در سطح بین‌الملل، از جهان اسلام خواست تا توانمندی واقعی خود را شناسد.

وی در این پیام گفت: ما نباید به کسی اجازه دهیم تا با استفاده از ریشه‌ها، قومیت‌ها یا اختلاف‌نظرهایمان بین ما جدایی بیندازد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت: ناآرامی‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک در اکثر کشورهای اسلامی وجود دارد. ما حین یافتن راه حلی برای این مشکلاتی که جهان اسلام با آنها روبرو هستند با مشکلات جدیدی به ویژه بروز تراژدی‌هایی در مناطقی خاص نیز مواجه هستیم. از یک طرف جنگ در سوریه،‌ عراق، یمن و سومالی و از طرف دیگر اقدامات تروریستی، قحطی و فقر را شاهدیم. ما در بخش‌های دیگری در جهان نیز با اسلام‌هراسی و تبعیض فرهنگی روبرو هستیم.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به سیاست‌های تبعیض‌آمیز به عنوان ابزاری برای رای دادن،‌ به این مساله اشاره کرد که این روند در بسیاری از مناطق جهان روبه افزایش است.

اردوغان همچنین به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اشاره کرد و گفت: پیروزی ما در مساله قدس در مجمع عمومی سازمان ملل گواه آن است که ما می‌توانیم با یاری یکدیگر هرآنچه را که لازم است، به دست بیاوریم. این پیروزی نشان داد ارزش‌هایی هستند که نمی‌توان با پول آنها را به دست آورد. تهدیدها بر ما اثری نمی‌کند.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما از دولت‌های آمریکا و اسرائیل دعوت می‌کنیم تا اقداماتی را که باعث افزایش تنش می‌شوند، انجام ندهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *