اردوغان خشم مقامات رژیم اسرائیل را برانگیخت

وزیر دفاع رژیم اسرائیل در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، خواستار تجدیدنظر در روابط با آنکارا شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، «آویگدور لیبرمن» در گفت وگو با شبکه روسی «آری تی وی آی» در پاسخ به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در باره قدس خواستار بازبینی همکاری های اقتصادی رژیم اسرائیل با ترکیه شد.

آویگدور لیبرمن وزیر دفاع رژیم اسرائیل در مطلبی در یک شبکه اجتماعی نوشت: باید در موارد متعددی در روابط با ترکیه تجدیدنظر کنیم از جمله اینکه مخالف احداث خط لوله گاز از اسراییل از طریق ترکیه به اروپا هستیم.

اردوغان روز یکشنبه در نشست حزب «عدالت و توسعه» گفت این کشور قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت شناخته و در این بخش از قدس سفارت افتتاح خواهد کرد.

اردوغان افزود: «ما پیش از این قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام کرده‌ایم، اما از آنجا که این شهر تحت اشغال است، هنوز نتوانسته‌ایم در آنجا سفارت افتتاح کنیم. به امید خدا، سفارت خود را در آنجا افتتاح خواهیم کرد».

این اظهارات اردوغان در واکنش به تصمیم دو هفته پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، است

روابط ترکیه و رژیم اسرائیل در پی حمله نیروهای صهیونیست به کشتی مرمره آبی که حامل کمک های بشردوستانه به مردم غزه بود و بر اثر آن ۱۰ شهروند ترکیه کشته و شماری زخمی شدند، تیره شده بود و در سال ۲۰۱۶ دو طرف با امضای موافقت نامه ای آشتی کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *