ادغام ۳ بانک دولتی در افغانستان

رئیس خزاین وزارت مالیه افغانستان از ادغام ۳ بانک دولتی کشور با یکدیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد آقا کوهستانی، رئیس خزاین وزارت مالیه شب گذشته به خبرنگاران گفت: چندی پیش طرح ادغام ۳ بانک دولتی “پشتنی بانک”، “بانک ملی” و “کابل‌بانک جدید” از سوی وزارت داخله به ریاست جمهوری فرستاده شد که به تازگی اشرف غنی رئیس جمهور کشور با این طرح موافقت کرده است.

وی افزود: وزارت مالیه نقاط قوت و ضعف این ۳ بانک را بررسی کرده و هدف اساسی ادغام این بانک‌ها این است که از ترکیب آنان یک بانک قوی با سیستم پیشرفته ایجاد شود تا بتواند با بانک‌های خصوصی در کشور رقابت کند.

کوهستانی تأکید کرد: بانک جدیدی که از ادغام ۳ بانک یادشده به وجود می‌آید، می‌تواند خدمات بانکداری در سطح بین‌المللی را در ۳ سال آینده در سطح ولایات و در ۵ سال آینده در سطح ولسوالی های افغانستان ارائه کند.

کوهستانی تصریح کرد: ۳ بانک یادشده هزینه زیادی را برای تأمین امنیت نمایندگی‌های خود در ولایت‌ها می‌پردازند که در صورت ادغام، هزینه‌های امنیتی آنها به کمترین میزان می‌رسد.

بانک ملی و پشتنی بانک، ۲ بانک دولتی افغانستان‌ هستند که سال‌ها است در افغانستان فعالیت دارند اما فعالیت‌های آنها بیشتر در بخش دولتی متمرکز بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *