ادامه روند انتقال غیرقانونی مظنونان به زندان های امریکا

سخنگوی سابق القاعده به رویترز گفته است که در سال جاری از طریق سه کشور خاورمیانه، به طور غیرقانونی به زندانی در امریکا منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این اظهارات نشان می دهد که دولت باراک اوباما رئیس جمهور امریکا همچنان روند جنجالی انتقال غیرقانونی مظنونان را ادامه می دهد.
استنلی کوهن وکیل مدافع امریکایی در نیویارک گفته است موکلش سلیمان ابوغیث-دستیار نزدیک و داماد اسامه بن لادن- قربانی «استرداد غیرقانونی» شده است.
ابوغیث که روحانی کویتی است در جلسه دادگاه فدرال در  نیویارک اتهام توطئه برای قتل امریکایی ها را رد کرد.
استرداد غیرقانونی مظنونان، روشی برای مقابله با تروریسم به شمار می رود که در دوره جرج بوش رئیس جمهور سابق امریکا آغاز شد.
در آن زمان ماموران دستگاه اطلاعات مرکزی امریکا(سیا) مظنونان به عضویت در القاعده را در سراسر جهان بازداشت و آنها را بدون طی کردن روند قضایی به کشورهای دیگر یا زندان های زیر نظر دستگاه اطلاعاتی امریکا در دیگر کشورها منتقل می کردند.
زمانی که اوباما در سال ۲۰۰۹ رئیس جمهور امریکا شد،‌ استفاده از شیوه های بازجویی خشن را که برخی سیاستمداران امریکایی و مدافعان حقوق بشر آن را شکنجه توصیف کردند، محکوم کرد. ولی دولت اوباما اعلام کرد عملیات انتقال مظنونان را به طور کامل ممنوع نخواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *