اخراج اجباری کارگران کوریای شمالی از لهستان

وزیر کار و امور اجتماعی لهستان اعلام کرد که جواز کاری کارگران کوریای شمالی را لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر کار و امور اجتماعی لهستان روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد: از ماه اگست سال گذشته به خاطر اجرای قطعنامه سازمان ملل هیچ جوار کاری برای چهارصد تن از اهالی کوریای شمالی که در این کشور مشغول کار هستند صادر نکرده است.

تحریم‌های جدید سازمان ملل علیه کوریای شمالی که از ماه گذشته وضع گردیده است، صادرات مواد نفتی پالایش شده و نفت خام به این کشور را به شدت محدود ساخته است و تمامی شهروندان کوریای شمالی که در خارج از این کشور کار می‌کنند تا پیان سال ۲۰۱۹ دوباره به کشورشان بازگردانده خواهد شد.

الزبیتا رافالسکا وزیر کار و امور اجتماعی لهستان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این که از پنجم اگست ۲۰۱۷ تاکنون توزیع جواز کار را برای شهروندان کوریای شمالی قطع کرده افزود: در همین مدت ۷۴ جواز کاری کارگران کوریای شمالی لغو شده است در حالی که هنوز حدود ۴۶۲ شهروند کوریای شمالی در لهستان مشغول به کار هستند.

از سویی هم معاون وزیر کار و امور اجتماعی لهستان تاکید کرد که اقدامات اداری برای لغو مجوزهای کنونی در جریان است. هزاران شهروند کوریای شمالی در شرایط اسفناک در دیگر کشورها از جمله روسیه و چین مشغول به کار هستند و منبع درآمد خارجی قابل توجهی برای پیونگ یانگ به شمار می روند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *