احمدمرسی فرزند محمد مرسی باز داشت شد

پایگاه خبری «الیوم السابع»  اعلام کرد که الشیمادختر محمد مرسی رئیس جمهور برکنارشده مصر گفته است که نیروهای امنیتی احمد محمد مرسی را در التجمع الخامس دستگیر کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دختر محمد مرسی در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: نیروهای امنیتی به منزل ما در التجمع الخامس یورش آورده و برادرم را به زور دستگیر کردند.

الیوم السابع همچنین نوشت که هنوز این اطمینان وجود ندارد که آیا این صفحه فیس بوک مربوط به دختر مرسی است یا خیر؟

از سوی دیگر احتمال متهم شدن مرسی به قتل معترضان افزایش یافته است.

به گزارش رسانه های خبری،‌ محمد مرسی، نخستین رئیس‌جمهور منتخب مردم مصر، به مشارکت در قتل متهم شده است.

نهاد حقوقی در مصر می‌گویند که موضوع متهم بودن مرسی به قتل و شکنجه معترضانی است که در پایان سال ۲۰۱۲ علیه قانون اساسی جدید مصر در برابر کاخ ریاست جمهوری در قاهره تظاهرات کرده بودند.

جزئیات بیشتری در مورد نقش احتمالی محمد مرسی در سرکوب اعتراض‌ها در برابر «کاخ اتحادیه» منتشر نشده است.

معترضان در روزهای پنجم و ششم دسامبر ۲۰۱۲ در برابر این کاخ علیه تصمیم محمد مرسی تظاهرات کردند. در آن زمان مرسی با صدور فرمانی اختیارات دستگاه قضایی را کاهش و اختیارات خود را افزایش داد.

البته این فرمان در پی ادامه اعتراض‌ها پس گرفته شد. در جریان اعتراض‌ها دست‌کم ۱۱ تن کشته و شمار فراوانی توسط اخوان‌المسلمین به شدت مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

منتقدان قانون اساسی مصر می‌گویند این منشور منطبق بر شریعت و خواست جریان‌های اسلامی در مصر تنظیم‌ شده و حقوق اقلیت‌های مذهبی و مدنی در آن دیده نشده است.

اتهام قتل مدت بازداشت موقت محمد مرسی را دو هفته دیگر تمدید می‌کند. او در حال حاضر به اتهام همکاری با نیروهای حماس برای فرار از زندان در سال ۲۰۱۱در بازداشت است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *