احمدضیا مسعود: حکومت اشرف غنی مشروعیت ندارد

احمد ضیا مسعود در مراسم گرامیداشت از هشت ثور و پیروزی مجاهدین در سال ۱۳۷۱ در کابل اعلام کرد که حکومت فعلی به ریاست “محمد اشرف غنی” مشروعیت ندارد و من به منظور جلوگیری از تقابل اقوام از اشرف غنی حمایت کردم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد ضیا مسعود می گوید که حکومت کنونی از اول هم مشروعیت نداشت و حال هم مشروعیت ندارد.

وی تاکید بر اینکه امروز روزی است که میخواستم استعفای خود را از سمت نمایندگی ویژه رئیس جمهوری در حکومت داری خوب، پیش کنم و از اینکه از اشرف غنی حمایت کردم معذرت می‌خواهم و تعهد می سپارم که از رای مردم دفاع میکنم.

احمد ضیا مسعود که با فرمان رئیس جمهورغنی به عنوان نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور حکومتداری خوب گماشته شده بود و یک هفته قبل توسط فرمان رئیس جمهورغنی از این سمت برکنار شد.

حال آقای مسعود با تمام انتقاد از علمکرد آقای غنی می گوید که این حکومت از اول مشروعیت نداشت و حال هم ندارد و من به منظور جلوگیری از تقابل اقوام از اشرف غنی حمایت کردم.

وی تاکید کرد که تعهد می‌سپارم که در کنار مردم خواهم بود و به مبارزات خود ادامه خواهم داد.

او می گوید هیچ حکومتی نمیتواند بدون خواست مردم برنامه های ضد منافع ملی را تطبیق کند کارکرد های حکومت فعلی افغانستان را به دهه های گذشته عقب زده است.

احمد ضیا می گوید که اشرف غنی در انتخابات ۲۰۰۹ پنج درصد رای کسب کرده نتوانیست اما در انتخابات ۲۰۱۴ با کمک جان کری وزی خارجه امریکا، رئیس جمهور افغانستان تعیین شد.

وی افزود که ماهیت حکومت اشرف غنی به مثابه حکومت حفیظ الله امین است، اشرف غنی بیش از ۵۰ درصد خاک کشور را به طالبان سپرده است.

آقای مسعود می گوید که اشخاص چون اشرف غنی از لحاظ علم روانشناسی فرد مریض و روانی است.

او گفت: حکومت توانایی دفاع از مردم افغانستان را ندارد، عدم کارایایی حکومت وحدت ملی زیان های بزرگی را چون اختلافات قومی و قومی ساختن نهادهای حکومت، به کشور به وجود آورده است.

احمد ضیا مسعود وادار کردن رئیس جمهور به استعفا، مساعد ساختن زمینه‌ی انتقال قدرت و برگزاری انتخابات را راه بیرون رفت کشور از بحران می‌داند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *