احمدزی: تعهد خود را با کمک مردم عملی خواهیم کرد

محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور منتخب افغانستان در جمعی از هوادارانش در لیسه امانی شهرکابل گفت: حکومت وحدت ملی به تعهدات که به ملت افغانستان داده آن را به کمک مردم خود عملی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای اشرف غنی احمدزی گفت که به حکومت وحدت هیچ شکی نبود و توافق انجام شده با دکتر عبدالله عبدالله این تعهد را قوی تر ساخت و هیچ شعاری ما را از هم جدا نخواهد کرد.

رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان افزود که رای هر افغان با رای دیگر مساوی است و خود را در مقابل هر رای از مردم پاسخگو میدانیم و تمامی شهروندان این خاک به کشورشان سهیم هستند و کسی از کسی برتری ندارد.

او گفت: باید مهاجرین افغان که در خارج هستند در کنار ما باشد و در این قسمت حکومت وحدت، حکومت مسئولیت، شفاف و پاسخگو خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که احترام ما به زنان افغانان یکی به عنوان زن و دوم براساس حقوق مساویانه آنها در جامعه است، حکومت وحدت ملی آغوش باز میخواهد و همه باید در حکومت سهیم شوند و حکومت موازی در افغانستان ختم می شود.

آقای غنی افزود تعهد ما و دکتر عبدالله عبدالله خدمت به مردم افغانستان است و حکومت وحدت ملی حکومت قانون و عدالت است، شرکت سهامی نیست بلکه حکومت یک دست و خدمتگار خواهد بود.

وی در ادامه سخنانش گفت؛ تفرقه اندازی در افغانستان جای ندارد، قانون اساسی سنگ محک شده ما خواهد بود، و هر شش ماه برای ملت افغانستان از تطبیق قانون اساسی گزارش خواهیم داد.

آقای تصریح کرد که احترام به تمام اقوام ساکن در افغانستان داریم مسلمان بودیم، هستیم و تا ابد خواهیم بود، همه موارد براساس قانون اساسی و اصلاحات گسترده در نهادها از نیت های ملی و اسلامی ماست و در قاطعیت ما کسی شک نداشته باشد و این قاطعیت براساس قانونی اساسی و هدایات بزرگان خواهد بود.

او گفت: ما تمامی مشکلات مردم افغانستان را حل خواهیم کرد چرا در روز قیامت خداوند از ما و همکارانم در باره مردم سوال خواهد کرد، بدون توجه خداوند و کمک مردم به جای نخواهیم رسید.

او تاکید کرد ما سیاست داخلی و خارجی مشخصی در قبال کشورهای خارجی خواهیم داشت و باید همه ای افغانها گذشته را فراموش و آینده نگر باشند، گذشته را به معرفی آینده بگذاریم و از همین لحظه برای آبادی کشورمان تلاش کنیم.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *