احضار سفیر پاکستان به وزارت خارجه

وزارت امور خارجه، سفیر پاکستان را در پیوند به حملات اخیر توپخانه ای نیروهای این کشور در شرق کشور و بسته شدن دروازه ای تورخم و چمن، احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای گفته است که حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی و سرپرست این وزارت؛ بعد از ظهر دیروز، ابرار حسین سفیر پاکستان را به وزارت امور خارجه احضار نمود.

در این ملاقات، سرپرست وزارت خارجه اظهار داشت که مردم افغانستان به عنوان قربانیان اصلی تروریزم هستند و شاهد وقوع ده ها حملۀ تروریستی و راکتی که در آنسوی خط، طرح ریزی می گردد، می باشند.

کرزی گفت که دولت افغانستان، خواهان اقدامات قاطع و جدی دولت پاکستان علیه گروه های تروریستی ای که در آن‎ سوی مرز پنهان شده اند، می باشد.

معین سیاسی وزارت امور خارجه، همچنان حملات اخیر توپخانه ای نیروهای پاکستانی بالای منطقۀ لعل ‎پور ولایات ننگرهار و سایر مناطق شرقی افغانستان را که شب گذشته صورت گرفته و باعث بیجاشدن افراد ملکی در این موسم سرما گردیده است، تقبیح نموده و در زمینه خواستار توضیح گردید.

همچنان نگرانی شدید افغانستان نسبت به دستگیری حدود ١۵٠ تن از شهروندان افغان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی پاکستان و بسته شدن دروازه های تورخم و چمن به روی عابرین و تجار افغانستان، اظهار داشته و خواهان رهایی شهروندان افغانستانی بازداشت شده گردید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *