احضارات فوق العاده امنیتی در افغانستان

خبرگزاری خاورمیانه

سخنگویان دولتی معتقدند که انجام حملات انتحاری روز گذشته در سه ولایت کشور، نشان از شکست دشمن در جبهات نبرد دارد و ضعف آنها را ثابت می کند و احضارات فوق العاده امنیتی در سراسر کشور روی دست گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگویان ریاست جمهوری، وزارت امور داخله و اداره ارگان های محلی بعدازظهر امروز (۲۲جدی) در نشست خبری مشترک در کابل اشتراک کرده و در مورد حملات روز گذشته معلومات دادند.

هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری در این نشست اظهار داشت که جنگ های اخیر در کشور بی سابقه بوده؛ اما طالبان مسلح و دیگر دشمنان حکومت موفقیت بزرگ از آن به دست نیاورده اند.

به گفته وی، این حملات نشان از ضعف دشمنان دارد که افراد ملکی را هدف قرار می دهند.

احضارات فوق العاده امنیتی

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله همچنین تاکید کرد که در جلسه فوق العاده امنیتی با حضور رئیس جمهور به تمام نهادهای امنیتی دستور داده شد تا تدابیرشان و محل های تلاشی شان را افزایش دهند.

به گفته وی، در شهر کابل نیز تدابیر امنیتی جدی تر شده و احضارات به صورت فوق العاده روی دست گرفته شده و محل تلاشی وسایط بیشتر از گذشته شده است.

در عین حال، هارون چخانسوری تاکید کرد که نتایج حملات روز گذشته بعد از بررسی هیئت های موظف، مشخص خواهد شد.

آمار در مورد حملات کابل و قندهار (معاون والی در جمع قربانیان)

15977587_1475619979144840_1678504482014287089_n

در عین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله ضمن بازگو کردن اینکه تحقیقات در مورد حملات کابل و قندهار به صورت جدی از سوی هیئت های موظف جریان دارد، اینگونه حملات را تقبیح کرد.

به گفته وی، در دو حمله صورت گرفته در کابل، ۳۸ تن به شمول ۵ پولیس ملی، شش کارمند امنیت شورای ملی و دو نیروی امنیتی جان باخته و ۸۶ تن به شمول ۱۵ تن از منسوبین امنیتی شورای ملی و ۱۲ پولیس ملی زخم برداشته است.

صدیقی اظهار داشت که در حمله قندهار نیز ۱۲ تن به شمول عبدالعلی شمسی، معاون والی قندهار جان باخته و ۱۴ تن دیگر که اکثر آنها کارمندان اداری ولایت بوده اند، زخمی شده اند.

همچینین منیره یوسفزاده، سخنگوی اداره ارگان های محل اظهار داشت که همایون عزیزی، والی، صمیم خپلواک، سخنگوی والی و رئیس دفتر این ولایت در جمع زخمی های رویداد قندهار هستند.

وی اظهار داشت که وضعیت صحی والی قندهار خوب است.

این در حالی است که دولت امارات متحده عربی صبح امروز اعلام کرد که پنج دیپلومات آنها که در سفارت کابل وظیفه داشتند در بین کشته شده گان حمله قندهار بوده و سفیر آنها نیز زخمی شده است.

وضعیت نورمال در قندهار

با توجه به اینکه در رویداد شب گذشته در قندهار، معاون والی و شماری از کارمندان اداری جان باخته و والی و همراه با شمار دیگری از کارمندان زخمی شده اند، سخنگوی اداره ارگان های محلی اظهار داشت که وضعیت در این ولایت نورمال بوده و تمام کارهای اداری ولایت بدون وقفه انجام خواهد شد.

بانو یوسفزاده اظهار داشت که والی قندهار نیز بعد از تداوی های لازم، دوباره وظیفه برخواهد گشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *