احتمال حمله نظامی امریکا به سوریه

براساس گزارشها چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا گفته است نیروی دریایی این کشور در آب های نزدیک‌تر به سوریه مستقر می شوند تا در صورت دستور باراک اوباما برای اقدام نظامی برضد این کشور آماده باشند.

 به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای هیگل پس از انتشار گزارش‌های مربوط به استفاده‌ی دولت سوریه از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان، اوباما از “پنتاگون”، وزارت دفاع کشورش خواسته است گزینه های متفاوت نظامی را در نظر داشته باشد.

مقام های دفاعی امریکا گفته‌اند نیروی دریایی این کشور چهارمین ناو جنگی مسلح به موشک های کروز را به منطقه اعزام کرده است.

آقای هیگل به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما گزارش های رسانه‌‌یی نیز حاکی از آن است که حضور نیروی دریایی امریکا در شرق دریای مدیترانه تقویت شده است.

روسیه که متحد اصلی سوریه می باشد گفته است شواهد نشان می دهد این حمله کار شورشیان بوده است.

مخالفان دولت سوریه گفته اند که صدها نفر روز چهارشنبه در حمله شیمیایی دولت به یکی از حومه های دمشق کشته شدند.

روسیه گفته است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد هراس افگنان مخالف دولت سوریه مسؤول حمله‌ی شیمیایی روز چهارشنبه در حومه دمشق، پایتخت سوربه بوده‌اند.

به گفته‌ مقامات وزارت خارجه‌ روسیه یک راکت حامل مواد شیمیایی از یکی از مناطق تحت کنترل شورشیان پرتاب شده و شورشیان حتی قبل از انجام حمله، جزییات مربوط به مسؤول دانستن دولت سوریه را در این حمله در اینترنت گذاشته بودند.

روسیه و امریکا پیش از این از دولت سوریه خواستند تا به بازرسان سازمان ملل اجازه دسترسی و بازرسی از محل حمله شیمیایی داده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *