احتمال بازداشت خانگی جنرال دوستم

خبرگزاری خاورمیانه

دادستانی کل افغانستان می گوید که به دلیل عدم توجه جنرال دوستم به سه حکم دادگاه، جنرال دوستم به صورت خانگی در بازداشت خواهد بود و وظیفه اش نیز به حالت تعلیق در می آید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دادستان کل به وال استریت ژورنال گفته است که امکان دارد به خاطر عدم همکاری جنرال دوستم در مورد پرونده وی با احمد ایشچی، وی تحت نظارت خانگی قرار گیرد.

فرید حمیدی گفته ‌است که بر بنیاد قانون و با توجه به اینکه جنرال دوستم به حکم دادگاه در مورد تحقیقات در قضیه احمد ایشچی، شاید مقام معاون اول ریاست جمهوری جنرال دوستم به حالت تعلیق درآید.

وی اظهار داشت که در پیوند به این تصمیم، معاون اول رئیس جمهور در خانه ‌اش تحت نظارت خواهد بود.

هرچند گفته می شود تا حال جنرال دوستم در پرونده اتهامات احمد ایشچی مبنی بر تجاوز بر وی، مجرم شناخته نشده؛ اما به اساس قانون هر شخصی که سه بار به حکم دادگاه مبنی بر حضور در تحقیقات حاضر نشود؛ دادستانی کل در مورد وی تصمیم می گیرد.

این در حالی است که دادگاه عالی حکم بازداشت ۹ تن از محافظین جنرال دوستم را که گفته می شود در پرونده اتهامات ایشچی، دخیل هستند را صادر کرده است.

قضیه جنرال دوستم و اتهام احمد ایشچی مبنی بر تجاوز معاون اول ریاست جمهوری بر وی، بعد از آن جنجال به پا کرد که احمد ایشچی، والی سابق فاریاب با حضور در رسانه ها، اظهار داشت که از سوی جنرال دوستم مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

هرچند که جنرال دوستم بارها این ادعا را رد کرده؛ اما هنوز برای تحقیقات بیشتر به دادستانی کل مراجعه نکرده است.

جنرال دوستم و دفتر مطبوعاتی وی نیز در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

با تلاش فراوان، خاورمیانه موفق نشد نظر جمشید رسولی، سخنگوی دادستانی کل را بگیرد؛ چون وی در هر بار تماس از پاسخ دادن خودداری کرد و در نهایت بعد از انتظار چهار ساعته، تلیفون خود را خاموش کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *