اجراآت وزرای سلب صلاحیت شده، غیر قانونی است

مجلس نماینده گان با ارسال مکتوبی به حکومت، گفته است که ادامه کار وزرای سلب صلاحیت شده خلاف قانون اساسی است و اجراآت آنها نیز غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مواد مندرج در مکتوب ارسالی مجلس به حکومت، امروز (۸قوس) از سوی عبدالقیوم سجادی، نماینده مردم غزنی خوانده شد.

در این مکتوب که فیصله مجلس در مورد وزرای سلب صلاحیت شده تهیه گردیده؛ آمده است که ادامه کار این وزرا خلاف قانون اساسی است و حکومت باید افراد تازه را در این پست ها معرفی کند.

در بخشی از مکتوب آمده است که هر نوع اجراآت وزاری سلب صلاحیت شده مخالف قانون اساسی است و حکومت باید به فیصله های خانه ملت در خصوص اعمال صلاحیت های ویژه آن احترام بگذارد.

بر اساس این مکتوب، مجلس هر نوع تقابل با حکومت را به ضرر مردم افغانستان دانسته و از حکومت نیز خواست تا در این راه گام برندارد.

با آنکه شماری از اعضای مجلس، ارسال مکتوب به حکومت را پایین آوردن جایگاه مجلس عنوان کردند؛ اما ظاهر قدیر، معاون اول مجلس که ریاست نشست امروز را به عهده داشت، اظهار کرد که استیضاح و روند سلب صلاحیت وزرا خط سرخ مجلس بوده و به آن پایبند خواهند بود.

روابط مجلس نماینده گان و حکومت بعد از آن به تیره گی گرائید که مجلس در یک اقدام بی سابقه به تاریخ ۲۲ عقرب سال روان، استیضاح نوبتی ۱۶ وزیر کابینه را آغاز کرده و در چهار روز، هفت وزیر را سلب صلاحیت کرد و حکومت نیز این استیضاح را غیر موجه دانسته و تصمیم نهایی در این مورد را به دادگاه عالی واگذار کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *