ابراهیمی معاش یک ماهه اش را به تیم ملی فوتبال اهدا کرد

عبدالرووف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان کشور در پی پیروزی تیم ملی فوتبال کشور در یازی های جنوب آسیا، معاش یک ماهه خویش را به این تیم ورزشی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در پی درخشش بی سابقه  و چشمگیر تیم فوتبال کشورمان در بازی های جنوب آسیا، این تیم با استقبال با شکوهی مردم و دولت مردان کشور قرار گرفت.

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس کشور ضمن تقدیر از پیروزی تیم ملی فوتبال کشور، یک ماهه معاش خود را به طور جایزه به آنها اختصاص داد و از سویی هم نشست عمومی امروز مجلس را برای سپاسگزاری از تیم ملی فوتبال و طرح دهی برای پیشرفت آن اختصاص داد.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان، حاضر شدند تا معاش سه روزه شان را به تیم ملی فوتبال بپردازند و تعدادی نیز خواهان به وجود آمدن وزارت ورزش در کشور شدند.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس گفت: تیم ملی فوتبال افغانستان برای اولین بار پیروزی بزرگی را نصیب افغانستان کرده است و با کسب این پیروزی شادی و وحدت ملی را در بین ملت افغانستان به وجود آورده است که تا هنوز هیچ کسی و هیچ سیاست مداری نتوانسته اند چنین شادی و وحدت را بین مردم افغانستان به  وجود بیاورد.

آقای ابراهیمی ادامه داد: من به پاس پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان، معاش یک ماهه خود را برای تیم ملی فوتبال جایزه می دهم و از تمام اعضای مجلس و نمایندگان مردم می خواهم که جهت تشویق فوتبالیست ها معاش سه روزه شان را به تیم ملی فوتبال بدهند.

شکریه بارکزی، نماینده مردم کابل در مجلس نماینده گان در نشست عمومی گفت که افغانستان با داشتن ۳۰ میلیون نفوس در برابر کشوری که بیش از یک و نیم میلیارد نفوس دارد، به برتری دست یافت.

به گفته وی، ملی پوشان افغانستان نشان دادند که اگر بخواهند، واحد و یک پارچه باشند، نفاق نداشته باشند و یک تیم باشند، می توانند هر کشوری را شکست دهند.

به باور بانو بارکزی، موفقیت تیم ملی فوتبال کشور می تواند یک موفقیت سیاسی، اقتصادی و راهی برای افغانستان نوین باشد.

در عین حال، نقیب الله فایق رئیس کمیسیون صحت و تربیت بدنی از نماینده گان خواست تا معاش سه روزه شان را برای ملی پوشان اختصاص دهند که در مجموع ۳ میلیون افغانی می شود.

وی همچنین خواست تا به مناسبت شاهکار و قهرمانی جوانان ورزشکار کشور، نهاد ورزش و جوانان ایجاد شود تا کارهای ورزش را به شکل اصولی تر آن پیش ببرد.

از سویی هم، شماری از اعضای مجلس نمایندگان، خواستار درج روز قهرمانی تیم ملی فوتبال در تقویم، ایجاد آکادمی فوتبال و ایجاد صندوق وجهی برای حمایت از ورزشکاران شدند.

شکیبا هاشمی اظهار داشت که هرچند پیروزی تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر هند، نمایانگر وحدت ملی است؛ اما درج قهرمانی تیم ملی فوتبال در تقویم و تجلیل کردن همه ساله آن، می تواند این روز را جهانی بسازد.

به باور وی، در این قهرمانی همه شریک هستند و به این دلیل باید از این روز به عنوان یک روز ملی در تقویم یاد شود و ۲۰ سنبله به عنوان روز قهرمانی یاد شود.

 با این حال قرار شد در جلسه بعدی (روز دوشنبه ۲۵ سنبله) تیم ملی فوتبال افغانستان به مجلس نمایندگان دعوت شوند و از زحمت ها و پیروزی شان در مسابقات جنوب  آسیا از سوی نمایندگان مردم تقدیر شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *