ائتلاف موسوم به پیروان شهید مزاری در آستانه تشکیل

شماری از اعضای ولسی جرگه و رهبران احزاب سیاسی و متنفذین قومی، هزاره ها در کشور می گویند که تلاش دارند تا یک ائتلاف سیاسی جدیدی را برای کار زارهای انتخاباتی، ایجاد کنند.

 به گزارش خبر گزاری خاورمیانه،  گفته شده است که این ائتلاف موسوم به پیروان استاد عبدالعلی مزاری، رهبر حزب وحدت اسلامی، نام گذاری شده و احزاب وحدت اسلامی، حزب وحدت اسلامی مردم، حزب وحدت اسلامی ملت و حزب ملت از احزاب اولیه تشکیل دهنده این جریان هستند.

یک منبع که خواست نامش ذکر نشود گفت: امروز (شنبه) پیش از چاشت، جلسه ای با حضور محمدکریم خلیلی، محمد محقق، عرفانی و داکتر جعفر مهدوی در خانه استاد خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری تشکیل شده و روی ایجاد این ائتلاف بحث و بررسی صورت گرفته است.

به گفته منبع، اعضای ائتلاف تازه تشکیل شده تلاش می کنند روی یک گزینه مناسب از سوی این جریان برای پست معاونیت دوم ریاست جمهوری آینده، به تفاهم برسند.

پیش از این نیز جبهه اعتماد ملی از سوی شماری از احزاب و جریان های شیعی در کشور اعلام موجودیت کرد که به گمان اغلب، داکتر صادق مدبر رییس اداره امور، گزینه اصلی آن برای پست معاونیت دوم ریاست جمهوری آینده به شمار می رود.

منبعی که با رسانه  سخن می گفت  ادعا کرد که صحبت ها در باره ایجاد ائتلاف تازه ادامه دارد و در صورتی که این احزاب، توافق کنند نامزد مشخص این جریان معرفی خواهد شد.

تلاش ها برای ایجاد این جریان انتخاباتی در حالی صورت می گیرد که روز پنج شنبه گذشته نیز، اتحاد انتخاباتی با شرکت شماری از احزاب و چهره های سیاسی در کابل اعلام موجودیت کرد.

احمد ضیا مسعود، جنرال دوستم، عطا محمد نور، استاد عرفانی،  استاد محقق صلاح الدین ربانی، یونس قانونی، امرالله صالح، داکتر علی اکبر کاظمی و شماری از چهره های سیاسی دیگر اعضای تشکیل دهنده جبهه اتحاد انتخاباتی هستند.

انتخابات ریاست جمهوری برای گزینش رئیس جمهوری افغانستان در شانزدهم حمل سال آینده (۱۳۹۳) برگزار می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *