آیا مسئولین حوزه‌های ۳ و ۶ کابل در ترورهای اخیر دست دارند؟

در ماه های اخیر امنیت در کابل وجود ندارد و اگر هم وجود دارد به شکل نسبی است و در جاهای از کابل از طرف شب چیزی بنام پولیس را به زره بین هم نمی توان دید.

اما در میان این همه حوزه های که در کابل وجود دارد، حوزه ۳ و حوزه ۶ امنیتی کابل اخیراً مبدل شده است که مکان امن برای دزدها، رهزن‌ها، قاتلین و آدم ربایان همچنان در این دو حوزه به حدی مراکز فساد غیر اخلاقی وجود دارد که گاهی فکر این برای انسان سخت می‌شود که ایا این یک کشور اسلامی است.

اما تکان‌دهنده ترین رویدادهای چند روز اخیر ترور دو تن در ۱۰۰متری حوزه سوم است و این در حالیست که در هر چهاراهی یک پولیس ایستاده است اما فکری بخاطر تامین امنیت مردم ندارد.

بشیر عظیمی مالک فروشگاه فامیلی یکی از مشهورترین فروشگاه‌ها در ساحه پل سرخ سه شنبه شب (۲۶ جدی) ساعت ۹:۳۰ از سوی یک فرد مسلح که به حیث خریدار وارد این فروشگاه شده بود ترور شد، و تروریست با خیال راحت از ساحه فرار کرد، این در حالیست که در ۳۰ متری سوپرمارکیت فامیلی یک پوسته امنیتی است.

پرسش اینجاست که با این همه ایست بازرسی که در کابل است این مهاجمین چطور می‌توانند با خیال راحت کسی را ترور کنند و بعد فرار کنند و نیم ساعت بعد پولیس به محل حاضر شود.

بشیر عظیمی یکی از کسانی بود که با وجود داشتن امکانات به خارج کشور نرفت و کارش را در کابل رونق داد و می‌خواست که به مردم افغانستان خدمت کند، اما به کدام قیمت؟ به قیمت جانش!

این در حالیست که دولت همه ساله از تاجران و سرمایه‌گذاران مالیه اخد می کند بخاطر خدمات بهتر و گرفتن امنیت شان که هیچ‌گاه از مالیه کسی بهره نبرده است.

صبح روز سه شنبه (۲۶جدی) یک جوان دیگر را نیز ترور کردند این جوان هاشم نظری نام داشت و  مسوول مجتمع ورزشی براداران نظری بود که با یک بگو مگوی عادی یک فرد سوار بر فورونر سیاه این جوان را تیر باران می‌کند.

درست در ۱۲ ساعت دو جوان از سوی افراد مسلح‌ غیر مسئول در ساحه پل سرخ کشته می‌شوند و آمرین این حوزه ها هنوز با خیال راحت دارند برای حق گرفتن از کسانی که بلندمنزل می‌سازند پول می‌گیرند و از رستورانت‌ها جزیه می‌گیرند.

همچنان گفته‌های وجود دارد که آمرین حوزه ۳ و ۶ و یا می‌توانیم بگویم که تقریباً همه حوزه‌های کابل خرید و فروش می‌شوند حتی گذشته از چوکی آمریت حوزه، کوچک‌ترین پست‌های حوزه‌های امنیتی خرید و فروش می‌شود.

بصیر مجاهد سخنگوی پولیس کابل به خبرگزاری خاورمیانه در مورد رویدادهای اخیر در کابل گفت که در مورد قتل هاشم نظری دوتن دستگیر شده اند اما در مورد قضیه فروشگاه فامیلی گفت که چیزی تازه بدست نیاورده اند.

همچنان بصیر مجاهد از تغییرات تازه در ساختار حوزه های پولیس کابل خبر داد و گفت که مردم باید در زمینه گرفتن امنیت شان با پولیس همکاری کند.

این در حالیست که چند روز قبل یک زن در ساحه حوزه ۶ پولیس کابل به حال بی‌هوشی پیدا شد و پولیس هیچ کار در این مورد نکرد.

ناگفته نباید گذاشت که امرین حوزه های ۶ و ۳ کابل سالهاست بر گرده مردم سوار استند و خواست مردم این است که یک تیم تازه باید در این ساحه بخاطر گرفتن امنیت کماشته شود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *