آکسفام: اوضاع انسانی در یمن به شدت بحرانی شده

موسسه خیریه آکسفام هشدار داد تداوم تجاوز عربستان سعودی و همپیمانانش به یمن، وضع انسانی را در این کشور به شدت بحرانی‌تر ساخته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه اینترنتی لالیبر فرانسه، آکسفام وضع انسانی در یمن را در هزارمین روز تجاوز به این کشور بحرانی دانست.

موسسه خیریه آکسفام در گزارشی -که روز سه‌شنبه منتشر شد- اعلام کرد طی هزار روز جنگ در یمن، ۵ هزار و ۳۰۰ تن کشته شدند و ۲۲ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمندند. صد‌ها هزار نفر نیز به وبا مبتلا شدند تا یک رکورد غم‌انگیز جهانی به ثبت برسد.

روز سه‌شنبه هزارمین روز تجاوز نظامی به یمن بود که در بیست و نهم ماه مارچ سال ۲۰۱۵ (ششم حمل ۹۴) از سوی عربستان سعودی و همپیمانانش آغاز شد. از زمان محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی، پس از اولین حمله موشکی نیروهای یمنی به ریاض در اوایل ماه نوامبر، ارسال کمک‌های بشر دوستانه به یمن دشوارتر شده است.

آکسفام در بخشی دیگر از گزارش خود اعلام کرد: شاهد نگرانی کشورهایی، چون آمریکا و انگلیس از تداوم جنگ هستیم حال آنکه این کشور‌ها با فروش سلاح از ادامه کشتار حمایت می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *