آموزش رایگان برای فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و کودکان خیابانی

وزارت معارف در تازه ترین تصمیم به مکتب های خصوصی هدایت داده است که فرزندان شهدای نیروهای امنیتی و کودکان خیابانی را به صورت رایگان جذب کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت معارف در اعلامیه امروز (۶قوس) تاکید کرده است که مکتب‌ های خصوصی در سراسر کشور از سال آینده، این لایحه را تطبیق می کنند.

در این اعلامیه آمده است، «برای فرزندان آن ‌عده از نیروهای امنیتی ـ دفاعی که عملا ایفای وظیفه می‌ کنند، در سال ۱۳۹۹ خورشیدی از ۱۰ الی ۵۰ فیصد تخفیف و برای اطفال خیابانی و آن ‌عده از نیروهای امنیتی که در راه تأمین امنیت شهید شده ‌اند خدمات تعلیمی الی ختم دوره‌ تعلیمی به ‌صورت رایگان عرضه می‌ شود.»

وزارت معارف می گویند که در سال آینده خورشیدی (۱۳۹۹)، ۱۴ هزار و ۸۲۷ کودک در شهر کابل از خدمات آموزشی رایگان و تخفیف ‌های مشخص شده، در مکتب های خصوصی  بهره مند می ‌شوند.

به نقل از اعلامیه، تا ختم سال جاری خورشیدی، شمار کودکانی که می ‌توانند در سال ۱۳۹۹ خورشیدی در ۳۴ ولایت کشور از این خدمات بهره ‌مند شوند نیز مشخص خواهد شد.

وزارت معارف می گوید که در حال حاضر ۳٫۷ میلیون کودک به دلیل مشکلات امنیتی، اقتصادی و موانع فرهنگی از رفتن به مکتب محروم مانده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *