آمریکا دنبال جنگ تجاری جدید با چین

مدیر مرکز مطالعات سیاست تجاری اندیشکده کاتو ، گفته است که  رئیس جمهور آمریکا قصد دارد  حدود ۲۰۰ ملیارد دالر کالای کشورچین را شامل تعرفه کند واین اقدام آمریکا موجب بالا گرفتن تنش های تجاری میان پکن و واشنگتن شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  سیمون لستر مدیر مرکز مطالعات سیاست های تجاری دانشکده کاتو، میگوید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میخواهد حدود ۲۰۰ ملیارد دالر کالای چینی را شامل تعرفه های سنگین کند.

او افزود این اقدام مرحله به مرحله انجام خواهد شد که در ابتدا تعرفه ها بر ۳۴ میلیارد دالر در قدم بعدی بالای ۱۶ میلیارد دالر کالای چینی وضع خواهد شد.

او ادامه داد با بی نتیجه ماندن مذاکرات دور گذشته آمریکا با کشور چین این کشور با اعمال تعرفه های جدید علیه کالای های چینی تنش ها میان این کشور ها در عرصه تجارت بالا گرفته است و روز به روز تشدید میشود.

با این وجود واشنگتن و پکن از غول های اقتصادی جهان هستند که با تجارت جهانی در همه دنیا فرمانروایی می کنند اما با اقدام  اخیر آمریکا علیه کشور چین روابط میان این دو کشور به تیرگی گرایده است.

این در حالی است که کشور چین نیز این اقدام آمریکا را بی پاسخ نمیگذارد و قصد دارد بر ۶۰ میلیارد دالر کالای آمریکایی تعرفه های سنگین وضع کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *