آمار خشونت ها علیه زنان در ولایت غور افزایش یافته است

فعالان مدنی و مسؤلان ولایت غور از ازدواج زیر سن دختران و خشونت علیه زنان در این ولایت نگران هستند و آن را غیر قابل تحمل می‌دانند.

مسؤلان ریاست امور زنان ولایت غور با تأیید این خبر به خبرگزاری خاورمیانه گفت “از آغاز سال تا اکنون ۹۰ پرونده خشونت علیه زنان به ثبت رسیده است که بیشتر شان ازدواج‌های اجباری و زیر سن بوده است”.

به گفتۀ معصومه انوری رئیس امور زنان ولایت غور؛ تقریبأ هفتاد فیصد از دختران بدون رضایت و زیر سن ازدواج می‌کنند.

وی آمار خشونت علیه زنان را رو به افزایش خوانده و گفت بیشتر دختران در بدل مهریه‌های گزاف فروخته شده و یا در بدل شی تبادله می‎شوند.

بنا بر گفتۀ فریده ناصری مسؤل بخش زنان حقوق بشر ولایت غور “بیشتری از دختران پیش از تولد بر اساس فرهنگ ناپسند موجود، نامزد می‌شوند”.

اما مسؤلان دادستانی ولایت غور با وجود ثبت پرونده‌های ازدواج اجباری می‌گویند نا امنی و حل و فصل‌های محلی، باعث می‌شود که آمار این پرونده‌ها کمتر به نظر برسد.

صادق تنها یک تن از فعالان مدنی در این ولایت می‌گوید “بیش از ۹۰ فیصد زنان در ولایت غور به عدالت دسترسی نداشته و خشونت همواره دامن‌گیر زنان بوده است”

در همین حال نهادهای حامی زنان در این ولایت، نا امنی، فقر اقتصادی، وجود مردسالاری، سطح سواد پایین و فرهنگ سنتی را از جمله عوامل خشونت علیه زنان و عامل ازدواج‌های اجباری و زیر سن می‌دانند.

روح الله علیزاده

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *