آمادگی ها برای برگزاری باشکوهتر محرم الحرام در هرات

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

شورای اخوت اسلامی در هرات از آمادگی های بهتر برای تجلیل ماه محرم الحرام خبر داده می گویند که عاشورای امسال با شکوه تراز سالیان گذشته دراین ولایت برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بیش از یکهزار عالم دینی اهل سنت و تشیع درشورای اخوت اسلامی هرات گردهم آمده اند تا از ماه محرم و روزعاشورا به نحو احسن گرامیداشت به عمل آید.

مولوی سید احمد آخند زاده مسئول شورای اخوت اسلامی هرات گفت: بیش از یک هزار عالم دینی اهل سنت و تشیع  این ولایت وظیفه گرفته اند تا بمنظور برگزاری هرچه باشکوه مراسم دهه محرم و روزعاشورا هماهنگی های لازم را انجام دهند.

به گفته وی ، امسال نیز از روزعاشورای حسینی  در مساجد جامع بزرگ شهر، تکایا و اماکن مذهبی سراسر هرات گرامیداشت عظیمی صورت خواهد گرفت.

مولوی آخند زاده از مردم هرات خواست تا به مانند سالیان گذشته اخوت وبرادری شان را حفظ نموده و گول دسایس دشمنان اسلام را نخورند.

مسئول این نهاد مشترک دینی درهرات همچنان ازمقامهای امنیتی میخواهند تا امنیت کامل این ایام متبرک را به شکل خوب آن تامین نمایند.

درهمین حال مقامهای امنیتی هرات نیز از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی درماه محرم و روز عاشورا خبر میدهند.

جنرال عبدالحمید حمیدی آمرامنیت پولیس هرات میگوید: برای تامین هرچه بهتر امنیت مراسم عاشورا نشست های را با علمای دینی هرات خواهند داشت.

این درحالیست که هرات  سال گذشته شاهد امن ترین منطقه ی کشور درایام ماه محرم بوده است.

گفتنی است اززمان آغاز فعالیت های شورای اخوت اسلامی درهرات، وحدت و انسجام میان علما و پیروان اهل تسنن و تشیع بیش از پیش به نظر میرسد.

گفتنی است که به برگزاری مراسم عزاداری و عاشورای حسینی بیش از سه روز باقی نمانده و هم اکنون بیشتر علما و مدرم مسلمان افغانسنان از مساجد و تکایا در حال آمادگی و فراهم کردن زمینه خوب تجلیل از این ایام هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *