آمادگی اردوی ملی برای تامین امنیت دوردوم انتخابات

وزارت دفاع ملی افغانستان آمادگی این وزارت را برای تامین امنیت برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانهِ، قرار است دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به رقابت دو نامزد پیشتاز در دور اول انتخابات میان داکتر عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی در هفتم جوزا برگزار گردد.

با این حال جلسه شورای امنیت ملی با حضور هئیت رهبری و قوماندانان قول اردو های استردرستیز، به ریاست حامدکرزی در ارگ دایر گردید.

در این جلسه، نخست وزیر دفاع ملی کشوراز مواظبت و حمایت بی دریغ و همه جانبه ای  شخص رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و سر قوماندان اعلی اظهار تشکری کرده و از قابلیت های قوای مسلح  از جمله اردوی ملی اظهار خرسندی نمود

وی خاطر نشان کرد که تلاش بخاطر  ارتقای ظرفیت ها و قابلیت های اردوی ملی  از جمله اولویت های اساسی هئیت رهبری این وزارت بشمار میرود.

همچنان وزیر دفاع ملی از روند انتقال مسؤلیت های امنیتی از نیرو های خارجی به نیروهای افغان  اظهار رضایتمندی نموده و خاطر نشان کرد که چهار مرحله انتقال به صورت احسن آن تکمیل و روند تطبیق مرحله پنجم که عمدتاً متمرکز به نواحی سرحدی کشور است، موفقانه ادامه دارد.

در بخش دیگر جلسه، لوی درستیز اردوی ملی در مورد ارتقای  ظرفیت های عملیاتی اردوی ملی گزارش مفصل ارائه و خاطر نشان کرد که در صورت رفتن روند انتخابات به دور دوم، اردوی ملی در زمینه هر نوع  امادگی و احضارات  لازم را دارا میباشد.

همچنان وی ضمن ارائه گزارش از روند تقویت  روز افزون  قابلیت های  تعلیم و تربیه، لوی درستیز بخاطر تأمین امنیت تأسیسات قابل انتقال از نیروهای ائتلاف به دولت افغانستان پیشنهادات مشخص  را به جلسه ارائه نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *