آغاز روند ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری کشور

کمیسیون مستقل انتخابات، روند ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال ۱۳۹۳ را از روز دوشنبه (۲۵ سنبله) رسما آغاز کرد اما در این روز هیچ یک از کسانی که قرار است در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نمایند، در مرکز ثبت نام حضور نیافتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، همزمان با آغاز روند ثبت نام کاندیدان ریاست جمهوری در دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات در کابل، روند ثبت نام کاندیدان شورای ولایتی در دفاتر ولایتی این کمیسیون در ۳۴ ولایت نیز آغاز شد.

مرکز ثبت نام نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی همه روزه جز پنجشنبه و جمعه ها از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبخ الی ۴:۰۰ عصر باز می باشد و روز های پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱:۳۰ بعداز ظهر باز است.

نامزدان ریاست جمهوری می توانند فقط در مرکز کمیسیون مستقل انتخابات همراه با یکصد هزار کارت رای دهی و یک میلیون افغانی پول نقد حضور یافته و ثبت نام نمایند و کایدیدان شوراهای ولایتی می توانند در ۳۴ ولایت کشور در مراکز دفتر کمیسیون مستقل انتخابات حضور پیدا کردئه و ثبت نام نمایند.

همچنین داشتن ۲۰۰ تا ۶۰۰ کارت رای دهی و پرداخت ۲۰ هزار افغانی برای کاندیدان شورای ولایتی در نظر گرفته شده است.

براساس گفته های کمیسیون مستقل انتخابات این روند که از تاریخ ۲۵ سنبه آغاز شده تا ۱۶ ماه عقرب یعنی برای یک ماه و بیست روز ادامه پیدا می کند و در این مدت کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی می توانند در مراکز ثبت نام مراجعه کرده ثبت نام نمایند.

قرار است انتخابات ریاست جمهور و شوراهای ولایتی کشور به ۱۶ حمله سال آینده (۱۳۹۳) برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *