آغاز رسمی مبارزات انتخاباتی در افغانستان

امروز (یک شنبه) سیزدهم دلو براساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، مبارزات نامزدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در سراسر کشور رسما آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شب گذشته قبل از آغاز برنامه های تبلیغاتی و سرو سامان دادن به چگونگی آغاز تبلیغات، دو تن از اعضای تیم انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله از نامزدان ریاست جمهوری در شهر هرات مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند و کشته شدند.

همچنین صبح امروز یک انفجار در مرکز شهر جلال آباد ننگرهار رخ داد اما تلفات جانی در قبال نداشت.

شماری از نامزدان نسبتا مطرح و از چهره های شناخته شده ای کشور، در هتل های لوکس شهر کابل با جمعی هزاران تن از هوادرانش اولین روز مبارزات انتخاباتی شان را با شعار های آزادی خواهی، صلح و ثبات آغاز کردند.

هم اکنون در گوشه و کنار جاده های عمومی پایتخت تصاویری از نامزدان ریاست جمهوری در روی بیلبورد های بزرگ و کوچک به چشم می خورد و نمیانگر آغاز رسمی دوره مبارزات انتخایاتی در کشور می باشد.

قرار است این مبازارت با پخش تصاویر نامزدان همراه با معاونین آنان، شعار ها و برگزاری مجالس عمومی و انفرادی تا ۴۸ ساعت قبل از برگزاری انتخایات ریاست حمهوری در ۱۶ حمل ۱۳۹۳ ادامه یابد.

با وجود که از دو روز به این در شهر کابل باران می آید، شب گذشت شماری از تصاویر  و پوستر های بزرگی از نامزدان ریاست جمهوری در جاده های عمومی نصب گردیده است.

در این دور از مبازرات انتخاباتی یازده تن از نامزدان ریاست جمهوری به هم رقابت می کنند و قرار است انتخابات در ۱۶ حمله سال ۱۳۹۳ در کشور برگزارشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *