آغاز حمله گروهی طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی در سرپل

مقام های محلی ولایت سرپل از عقب زدن حمله تهاجمی گسترده طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی در مربوطات مرکز این ولایت خبر داده می گویند که جنگ شدیدی هم اکنون در منطقه شیرم ها ادامه دارد.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت که حمله تهاجمی طالبان مسلح شام دیروز بالای پوسته های امنیتی در مناطق بلغلی و آدرینگ در مرکز سرپل آغاز شد که تا نیمه های شب گذشته ادامه داشت.

به گفته وی، طالبان مسلح بعد از اینکه ۹ عضوشان به شمول دو فرمانده شان بنامهای گل امیر و مبارز کشته و ۱۵ تن دیگرشان نیز زخمی شدند؛ از مناطق یادشده عقب نشینی کردند.

سخنگوی والی سرپل اظهار داشت که دو تانک زرهی طالبان مسلح از سوی نیروهای هوایی از بین رفته و در این درگیری ۲ سرباز امنیتی جان باخته و ۳ تن دیگر جراحت برداشتند و همچنان ۲ تانک هاموی نظامیان در اثر شلیک راکت طالبان مسلح آتش گرفته است.

امانی تاکید کرد که جنگ شدیدی هم اکنون در منطقه شیرم ها ادامه دارد؛ اما وضعیت بنابر حضور انبوهی از جنگجویان طالب شکننده است.

وی علاوه کرد که رهبری این جنگ را والی نام نهاد طالبان مسلح برای جوزجان و مسؤل نظامی آنها در شمال کشور به عهده دارند و افرادشان را از ولایت های غور، فاریاب، جوزجان و بلخ گرده هم آورده این حمله را سازماندهی کرده اند.

در عین حال مولوی نورمحمد بیک، عضو شورای ولایتی سرپل نیز با نگرانی جدی از شکننده بودن وضعیت امنیتی در این ولایت به خاورمیانه گفت که اگر حکومت لانه های طالبان مسلح را از بین نبرد؛ زمستان پیشرو و سال آینده زمان خطرناکی برای نیروهای امنیتی در این ولایت خواهد بود.

وی با انتقاد از خاموشی حکومت در راستای بازپس گیری ولسوالی کوهستانات و منطقه شیرم های مرکز که از یک سال بدینسو در تصرف طالبان مسلح قرار دارد؛ می گوید که با وجود پیشنهاد و تقاضای مکرر؛ اقدامات لازمی صورت نگرفته است.

اعضای شورای ولایتی سرپل و مقام های محلی این ولایت پیش از این نیز از حضور طالبان مسلح در بخش های این ولایت ابراز نگرانی کرده بودند و خواهان حملات نظامی علیه طالبان مسلح شده بودند که به گفته آنان تاکنون اقدامات لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان مسلح در حساب توئیتر خود نوشته است که در درگیری با نیروهای امنیتی در ولایت سرپل، ۲ تانک نیروهای امنیتی تخریب شده و جزئیات بیشتر ارائه نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *