آغاز ثبت نام تقویتی رای دهنده گان

کمیسیون مستقل انتخابات روند ثبت نام تقویتی رای دهنده گان برای انتخابات ریاست جمهوری را در سراسر کشور به غیر از ولایت غزنی را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روند ثبت نام تقویتی رای دهنده گان صبح امروز (۱۸جوزا) آغاز و بر اساس برنامه تعیین شده تا ۸ سرطان ادامه می یابد.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که این روند در ولایت غزنی به صورت سراسری بوده و در دیگر ولایت ها به صورت تقویتی است.

بر اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، ثبت ‌نام تقویتی برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری در ۴۵۸ مرکز در سراسر کشور و ۲۴۷ مرکز در ولایت غزنی انجام می شود.

در این روند، افرادی که تازه به وطن برگشته باشد، سن ۱۸ را در روز انتخابات تکمیل نماید، نامش در فهرست رای‌ دهنده گان قبلی درست درج نشده باشد، از یک حوزه به حوزه‌ انتخاباتی دیگر نقل مکان کرده باشد و یا به حکم قانون یا دادگاه از حقوق مدنی محروم نشده باشد؛ می توانند ثبت نام کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تمام مواد حساس و غیر حساس به تمام ولایات انتقال داده شده است امنیت در این مراکز توسط نهادهای امنیتی گرفته شده است.

بر اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات، در سه مرحله گذشته پروسه انتخابات، در حدود ۹،۵ میلیون شهروند ثبت نام کرده بود که بعد از تصحیحات؛ به تعداد ۸،۹ میلیون تن واجد شرایط تعیین شد.

انتخابات ریاست جمهوری قرار است به تاریخ ششم میزان سال روان برگزار شود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *