آزادی ۲۶ فلسطینی از زندانهای اسرائیل

۲۶ اسیر فلسطینی که در چارچوب مرحله سوم آزادسازی اسیران آزاد شده بودند، به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شبکه خبری روسیه الیوم از ورود ۱۸ تن از این اسیران به رام‌الله خبر داد و گفت محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئولان فلسطینی و نیز اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و کمیته مرکزی جنبش فتح به استقبال اسیران کرانه باختری در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین رفتند.

اسرائیل همچنین سه تن از اسیران فلسطینی از نوار غزه را آزاد کرد و آنها وارد گذرگاه بیت حانون شده تا به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند، و پنج تن دیگر از اسیران فلسطینی شهر قدس را نیز آزاد کرد.

عیسی قراقع، وزیر امور آزادگان و اسیران فلسطینی تصریح کرد که آزادی اسیران از بزرگترین دستاوردهای ملی و سیاسی برای رهبران فلسطینی برای سال ۲۰۱۳ است.

این اسیران از جمله ۱۰۴ اسیری هستند که مدت‌های طولانی را در زندان‌های اسرائیل در حبس به سر برده‌اند.

امریکا نیز از آزادی ۲۶ اسیر فلسطینی از زندان‌های اسرائیل استقبال کرد.

 این در حالی است که جان کری، وزیر خارجه امریکا قرار است در سفر قریب‌الوقوع خود به اراضی اشغالی طی روزهای آتی درباره چارچوب مذاکرات صلح بحث و گفت‌وگو کند.

ماری هارف، سخنگوی معاون وزیر خارجه امریکا گفت: کری از تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل برای آزادی سومین گروه از زندانیان قدردانی خواهد کرد.

وی افزود: تعهد دولت اسرائیل برای آزادی زندانیان فلسطینی به ادامه مذاکرات نهایی کمک کرد و ما بر این باوریم که این گامی مثبت در تمام این فرآیند است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *