آریانا سعید با «برهنگی»؛ هنرش را تحمیل می کند و حق توهین ندارد

آریانا سعید خواننده زن افغانستان به تازه گی اظهاراتی توهین آمیز و جنجالی علیه زنان مسلمان افغانستان ابراز داشته و آنها را به مانند افرادی که «هفت خر گنده بوی می دهند» تعبیر کرده است.

این خواننده زن در کلیپ ویدیویی گفته است که زنان افغانستان به خاطری حجاب می کنند که در جامعه کسی به آنها چیزی نگوید در حالی که «بو» می دهند و زیر چادری فساد می کنند.

اظهارات آریانا با واکنش های فراوانی در بین مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران روبرو شده و بیشتر آنها گفته اند که وی به زنان مسلمان افغانستان توهین کرده است.

قاری زینب موحد، یکی از زنان فعال در برنامه قرآنی و آگاه امور دینی در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت: «نباید هیچ انسانی به انسان دیگر توهین کند، چه برسد به اینکه یک انسان به پوشش و طرز فکر جمعی از زنان مسلمان در سراسر جهان اهانت کند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست».

به باوی این قاری قرآن، انسان هر قدر متمدن تر می شود به همان اندازه پوشیده تر می شود نه اینکه به مانند حیوانات در جنگل ها، همیشه برهنه باشند و هیچ تغییر نکنند.

بانو موحد در واکنش به اظهارات آریانا سعید افزود: «او هنر خود را توسط برهنگی به دیگران تحمیل می کند و از آن طریق برای خودش مشتری پیدا می کند، گفته های اش هم جایی را نمی گیرد و تاثیر ندارد.»

وی معتقد است که زنان مسلمان قرن ها است با همین پوشش و طرز فکر با سربلندی زندگی کرده اند و یک خواننده نمی تواند آنها را زیر سوال ببرد.

این استاد قرآن تصریح می کند که او (آریانا سعید) با آموزه و فرهنگ اسلامی و افغانی آشنایی ندارد و گفته هایش در مغایرت با احکام اسلام است.

بانو موحد همچنین خواستار آن شد که «باید روشن شود این گفته ها نظر شخصی آریانا سعید است و یا اینکه کسانی و یا نهادهایی او را مامور کرده و این جرات را داده که به زنان مسلمان اهانت کند.»

وی خواست که از این خواننده پرسیده شود با کدام جرات و به چه دلیل به عقاید میلیون ها مسلمان در سراسر جهان اهانت کرده است؟

اقدامات و اظهارات جنجالی آریانا سعید بی سابقه نبوده و در حالی که کلیپ جنجالی آریانا سعید از روز گذشته در صفحات اجتماعی دست به دست می شود، چندی پیش نیز پوشش وی در یک کنسرت جنجالی شد و خودش لباس های پوشیده در کنسرت را آتش زد.

با این حال باید به انتظار نظر شورای علما در مورد این خواننده زن مقیم اروپا بود و یا اینکه تصمیمی در مورد وی گرفته نمی شود.

ناگفته نماند که این اظهارات بعد از آن صورت می گیرد که چندی پیش آریانا سعید از سوی وزارت صحت عامه به عنوان سفیر حسن نیت برای مبارزه با سرطان تعیین شده بود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *