آرای ۱۱۹۰ محل رایدهی باطل شد

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تصمیم شام امروز (۲قوس) از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد.

کمیسیون گفته است که آرای ۱۱۹۰ محل رایدهی از میان ۲۴۲۳ محلی که به بازشماری ویژه فرستاده شده بود، باطل اعلام شده است.

در خبرنامه کمیسیون مستقل انتخابات آمده است که نتیجه‌ تفتیش و بازشماری آرای ۲۴۲۳ محل از ولایت‌ ها به کمیسیون مرکزی فرستاده شده و اعضای کمیسیون بعد از بررسی گزارش‌ ها و بررسی فهرست تفتیش، آرای ۱۱۹۰ محل رایدهی را غیر معتبر اعلام کرد.

به نقل از خبرنامه، مواد ۲۳ ولایت به کمیسیون مستقل انتخابات رسیده است و روند اسکن فورمه‌ های نتایج آن در مرکز ملی جمع‌ بندی نتایج جریان دارد و مواد باقیمانده سایر ولایت‌ ها که روند تفتیش و بازشماری خاتمه یافته، نیز به زودی به کمیسیون فرستاده خواهد شد.

در خبرنامه تاکید شده است؛ آرایی معتبر می باشد که اساس بایومتریکی داشته باشد و تثبیت آرای معتبر و غیرمعتبر بر اساس قانون، لوایح و طرزالعمل‌ های این کمیسیون صورت می‌ گیرد.

کمیسیون مستقل انتخابات، از دسته‌ های انتخاباتی خواسته است که اجازه دهند تا این کمیسیون، کار خود را بر اساس قانون انتخابات انجام دهد تا هرچه زودتر نتیجه‌ ابتدایی انتخابات اعلام شود.

تفتیش و بازشماری آرا در ۱۸ عقرب ماه گذشته آغاز شده بود؛ اما در این جریان، به دلیل اعتراض شماری از دسته‌ های انتخاباتی، روند بازشماری برای حدود چهار روز متوقف شد و بعد از گفتگو و جلسات تخنیکی با نمایندگان دسته‌های انتخاباتی، روند بازشماری از سر گرفته شد.

این در حالی است که شماری از دسته‌ های انتخاباتی به ویژه ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، خواهان ابطال بیش از ۳۰۰ هزار رأی مشکوک هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *