۶۴ کودک در عملیات های بریتانیا در افغانستان کشته شده اند

براساس آمار جدیدی که دولت بریتانیا در اختیار یک نهاد خیریه قرار داده است، دست‌کم ۶۴ کودک در جریان عملیات ارتش این کشور در افغانستان کشته شده‌اند.
این آمار که به تازه‌گی منتشر شده است، تقریباً چهار برابر بیشتر از آماری است که پیش از این وزارت دفاع بریتانیا به آن اعتراف کرده بود.
این وزارت پیش از این اعلام کرده بود که برای مرگ ۱۶ کودک در نتیجه عملیات نیروهای این کشور در افغانستان غرامت پرداخته است.
دولت بریتانیا در پاسخ به درخواست موسسه خیریه «اقدام علیه خشونت مسلحانه» گفته که این کودکان در درگیری‌ها بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ با اشتراک نیروهای بریتانیا کشته شده‌اند.
حملات هوایی و گیر ماندن در تیراندازی متقابل، از شایع‌ترین علل مرگ این کودکان گفته شده و وزارت دفاع بریتانیا مرگ غیرنظامیان را یک تراژدی توصیف کرده است.
این موسسه خیریه معتقد است که احتمالاً تعداد تلفات غیرنظامی ثبت‌شده توسط نیروهای بریتانیایی کمتر از آمار واقعی است و شمار کودکان کشته‌شده به ۱۳۵ تن می‌رسد.
به گفته این نهاد خیریه، ممکن است برخی از این ۱۳۵ تن بالغ بوده باشند، اما به دلیل پایین بودن سن به طور متوسط  در افغانستان، احتمال اینکه آن‌ها زیر ۱۸ سال سن داشته‌، زیاد است.
طبق معلومات جدید، از میان ۸۸۱ مورد ادعای غرامت برای مرگ، تنها یک‌-‌چهارم آن از سوی بریتانیا پذیرفته شده و به آن‌ها غرامت پرداخته شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *