مونږ ولي د چچن کنفرانس ته دعوت نه شو؟

په دې شپو ورځو کې سیمه ایزو رسنیو داسې مطالب خپروي چې له مخې یې د چچن کنفرانس غندلی دی او دا ناسته چې د اسلامي مدرسو عالمانو له لوري په لاره اچول شوې اود چچن په پلازمینه کې تر سره شوې ځینې کسان پرې شک کوي. په ځانګړې تګه کله چې دې ناستې ته د سعودي عربستان ندي ور بلل شوی او له دې هم د پام وړ مسله خو داده چې په دې ناسته کې د حنبلیانو یوه برخه اهل سنت او جماعت ښودل شوې ده.

په هغه وینا پاڼه کې چې په یوه کنفرانس کې د عربستان لوړ پوړیو عالمانو خپره کړې مونږ خوښ یو او د یوه مناسب خوځښت په توګه زمونږ عالمانو په دې هکله د یوې نړیوالې لویې غونډې د تر سره کولوغوښتنه کړې ده نو ځکه زه هم دا اعلان کوم چې د نړۍ په کچه د عالمانو یوه لویه غونډه راوغوښتل شي عربستان په دې ناسته کې ګډون نه وو کړی او په دې ډول غونډو نیوکه له دې امله وو چې نړیواله نه وه او یو ې برخې عالمانو پکي ګډون کړی و.

یواځې د روسیې یا برازیل په تورنولو به مسله حل نشي یا دا ووایو چې یو شمیر کسان په دې برخه کې له عقدیتي بنسټپالی څخه کار اخلي چې کومه ګټه نلري اویا کیدای شي معکوسه نتیجه ولري، دوی مونږ دې غونډې ته نه یو غوښتي ځکه زمونږ دیني خبرې دتورونو سره تړل کیږي نو له دې مخې ددې ناستې په تر سره کیدو سره مو ډير لږ کسان وپیژندل او پاتې نور داسې ور پیژندل شوي چې کله چې یواځې عقیدتي تړاونه لري او د شک په سترګه ورته کتل کیږي.

پوښتنه دلته ده: آیا داسې شوي چې دیني کس او مبلغ د محکومیتونو او نیوکو څخه بهر راوتلی وي ترڅو مونږ یوې ټول اړخیزې  اوجوړونکي ناستې ته لارښونه وکړي، ددې پوښتنې په محوریت چې: مونږ یې ولي له اهل سنت څخه بیل کړي یو او دې کنفرانس ته یې نه یو غوښتي؟

  ددې پوښتنې په ځواب کې، تر ممکن ځایه او د زما تر اختیاره لاندیو ټکیو اشاره کوم، لومړی دا چې آیا رښتیا هم مونږ په ارزونو او غبرګونونو کې تر یوه حده جدي یو چې د منلو میزان، په چچن  کې زمونږ محبوبیت او استقبال، بوسني، ابخاز، افغانستان او یا حتی د سوریې اوعراق په ټولنه کې فکر وکړ؟! د مخوفي ادبیاتو ته په توجه سره چې په دې ټولنه کې ځرګندونې چې د سلفیانو لپاره د منلو وړ نه وي  او ناسمه نتیجه ولري.

آیا مونږ د بنسټ پالی د ریشو په له منځه وړلو کې مو په خپلو ناستو کې ګټورې پریکړې کړې؟ هغه بنسټپالي چې د ټولو په لاره کې یې ستونزې رامنځ ته کړي دي. آیا مونږ د خپلو پر وړاندې کوم کار کړی اوباید ټول په دې اقرار وکړو چې دا ډول بیلې بیلې ناستې د ټولنو په ځانګړې توګه د سعودي عربستان ترمنځ د واټنونو د بیلتون لامل ګرځي او ښه مثال دادی چې د سعودي عربستان یوه مشر او پیژندل شوي کس خطبې ته حاضر شو.

ثانیآ تاسو د سعودي عربستان پیژند لوشي خبریال او لیکوال زیاد الدریس ستاسو پام را ګرځوم، دوی چې په ډاګه وایي «ټاکنه یاانتخاب چې د چچن له ناستې څځه تر لاسه کیدای شي له ګروزني پیل شوې نده بلکې زمونږ په تیرو کلونو کې ریشې لري ، کله چې د سلفیانو په هکله یوه ناسته تر سره شوې وه  اوهغې ته یې نړیوال کنفرانس نوم ورکړ خو په لسګونه دیني مذاهبو ډلې چې له مونږ سره توپیر لري  حتی یو وینا کونکی هم نه وو را غوښتل شوی، ځکه چې کیدای شي یو مخالف نظر واوري او له دې وروسته هم دا ډول ناستې تر سره شوې دي او تر اوسه هم ددې ناستو اسناد شتون لري او کولای شو له مخې یې له ګروزني ناستې سره تړاو درلودلی شي  سند تر لاسه کړو. په ځانګړې توګه داهل سنت او جماعت محدودول.

شاید زمونږ دا څرګندونې له دې امله وي چې مونږ دې غونډې ته نه وو ور غوښتل شوي خو هیڅ کله به اصلي او بنسټیزو برخو ته ګټه ونه رسوي. عقل وایي: کورکورانه دښمن ته ه د بصیرت او په سترګو باید وکتل شي…  او زه له دې وړاندې ځانته د خبرو کولواجازه نه ورکوم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *