روسیه و ایران قرارداد نظامی امضا کردند

وزرای دفاع ایران و روسیه روز سه شنبه ۳۰ جدی، طی مذاکراتی در دفتر وزیر دفاع ایران در تهران، یک توافقنامه نظامی امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این توافقنامه که به امضای حسین دهقان وزیر دفاع ایران، و سرگئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه رسید، بر مقابله با تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی تاکید شده است.

رسانه‌های ایران در مورد جزئیات این موافقتنامه خبری منتشر نکردند، اما خبرگزاری فارس نوشت که یکی از مواد این توافقنامه پیرامون “حل مشکل سامانه اس۳۰۰” است.

اس-۳۰۰ (به روسی: С-۳۰۰) یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست. این سامانه در دهه ۱۹۷۰ توسط نیروی دفاع هوایی شوروی سابق ساخته شد.

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی قراردادی به ارزش ۷۰۰ میلیون دالر با روسیه منعقد کرد که تحویل سامانه اس۳۰۰ یکی از موارد این قرارداد بود. اما روسیه به دلیل تحریمهای بین المللی تاکنون از تحویل این سامانه به ایران خودداری کرده است.

وزیر دفاع روسیه در سفر روز سه شنبه خود به تهران بر اهمیت کلیدی ایران در تامین امنیت منطقه تاکید کرد و خواستار گسترش روابط دفاعی روسیه با ایران شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *