رئیس جمهور کره جنوبی درتلاش تغییر کابینه خود

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که به دلیل وجود برخی ضعف ها در دولتش، قصد انجام تغییراتی در کابینه خود را دارد.

رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد که به دلیل وجود برخی ضعف ها در دولتش، قصد انجام تغییراتی در کابینه خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پارک گئون هی، این خبر را سه شبنه شب در سخنانی که تلویزیون دولتی کره جنوبی آن را پخش کرد، اعلام کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی گفت: تصمیم داریم با هدف قوی تر کردن تیم دولت، به ترمیم کابینه بپردازیم.

وی با اشاره به وجود برخی نقاط ضعف و ضرورت تقویت علمکرد اعضای دولت، انجام این تغییرات را ضروری دانست اما در خصوص اینکه کدام یک از وزرا را تغییر خواهد داد، چیزی نگفت.

او در عین حال تاکید کرد که این تغییرات که در آغاز سومین سال عمر دولتش صورت می گیرد، در “مقیاس کوچک” انجام خواهد شد.

پارک گئون هی، اولین بار در اواخر “ماه جوزا” سالجاری و در پی غرق شدن یک کشتی مسافربری که به کشته شدن ۲۹۲ نفر انجامید، دست به تغییر کابینه خود زده بود.

انتقاد شدید از بی کفایتی وزیر امور دریایی کره جنوبی پس از غرق شدن این کشتی که بیشتر کشته شدگان آن را دانش آموزان یک مدرسه تشکیل می دادند، همچنان تا به امروز ادامه دارد.

رئیس جمهوری کره جنوبی طی ماه های اخیر با فشارهای سیاسی شدید احزاب مخالف دولتش در خصوص برکناری برخی افرادی که به گفته منتقدین، مسئله دار هستند مواجه بوده است.

پارک، پیش از این و در واکنش به انتقادهای شدید از عملکرد کابینه اش در ماجرای غرق شدن کشتی مسافری به تغییر ناگهانی هفت وزیر کابینه دست زد که این اقدام در عین بی سابقه بودن، نخستین ترمیم کابینه او به حساب می آمد.

پارک در جریان نخستین ترمیم کابینه خود، وزرای مالیه، امنیت، معارف، کار، فرهنگ و تحصیلات عالی را تغییر داد.

در شانزدهم اپریل ۲۰۱۴ میلادی یک فروند کشتی با ۴۷۶ مسافر که اکثر آنها دانش آموز بودند، در آب های جنوب غربی کره جنوبی غرق شد و ۲۹۲ نفر در این حادثه کشته شدند، دولت سئول در آن زمان به دلیل عملکرد ضعیف در برخورد با این حادثه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *