اوباما: هر تحریمی علیه ایران را وتو خواهم کرد

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا میگوید: هر گونه تحریم جدید مجلس امریکا را علیه ایران در شرایطی که مذاکره با ایران ادامه دارد، وتو خواهد کرد.

باراک اوباما، رییس جمهور امریکا میگوید: هر گونه تحریم جدید مجلس امریکا را علیه ایران در شرایطی که مذاکره با ایران ادامه دارد، وتو خواهد کرد.
به زگزارش خبرگزاری خاورمیانه، اوباما روز سه شنبه (۳۰ جدی) در نخستین سخنرانی خود خطاب به کنگره‌ای که در آن جمهوری خواهان هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا از اکثریت آراء برخوردارند، گفت : این برهه زمانی برای عده زیادی دشوار بوده و هنوز هم این گونه است. اما امشب ما صفحه را برگرداندیم.
اوباما به کنگره هشدار داد اتخاذ هر تصمیمی در زمینه وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بر سر برنامه انرژی هسته‌ای به معنای شکست دیپلماسی امریکا خواهد بود.
وی افزود: تحریم‌های جدید که در این برهه زمانی به تصویب کنگره برسد تقریبا شکست دیپلماسی را تضمین می‌کند. به همین دلیل است که من هر گونه طرح تحریم جدید را که به مثابه خنثی‌‌سازی این پیشرفت باشد وتو می‌کنم.
رییس جمهور امریکا همچنین بار دیگر تاکید کرد همه گزینه‌‍‌ها برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران روی میز است.
اوباما همچنین با دفاع از برنامه خود در زمینه “اقتصاد طبقه وسط” خاطرنشان کرد دولت وی نمی‌تواند با حذف بیمه صحی یا از بین بردن قوانین جدید درباره وال استریت امنیت خانواده‌ها را به خطر بیندازند یا جنگ‌های گذشته در زمینه مهاجرت را دوباره مطرح کند آن هم زمانی که نظامی برای حل این مسائل یافته‌ایم.
وی افزود: اگر طرحی در راستای اجرای هر یک از این مسائل به دولت من ارجاع شود آن را وتو خواهم کرد.
اوباما در ادامه با اشاره به زندان گوانتانامو گفت: هزینه کردن ۳ میلیون دالر به ازای هر زندانی برای فعال نگاه داشتن یک زندان که با محکومیت جهانی مواجه است و تروریست‌ها برای نیروگیری از آن استفاده می‌کنند، بی‌معناست.
رییس جمهور امریکا مدعی شد که “شکنجه را ممنوع کرده” و اطمینان داد که حملات پهپادهای ترور امریکا به نحو شایسته‌ای محدود شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *