وزیرخارجه ایران وارد کابل شد

وزیر خارجه ایران صبح روز سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

وزیر خارجه ایران صبح روز سه‌شنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفری یک روزه به افغانستان با اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و رئیس شورای امنیت ملی این کشور دیدار می‌کند.

ظریف در این سفر با مقامات افغانستان دیدار و در زمینه توسعه روابط دو کشور در ابعاد مختلف گفت‌وگو می‌کند.

به احتمال قوی ظریف حامل دعوت نامه روحانی برای رئیس جمهور افغانستان برای سفر به ایران در کوتاه‌ترین زمان است.

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرش به افغانستان گفت: خیلی خوشحالیم که امروز یک دولت وحدت ملی در افغانستان تشکیل شده و علاوه بر آن دو دوست نزدیک جمهوری اسلامی ایران، دکتر اشرف غنی و هم‌چنین دکتر عبدالله عبدالله مسئولان این دولت هستند و تمام طیف‌های مختلف مردم افغانستان در این دولت نمایندگی می‌شوند.

ظریف با اشاره به معرفی کابینه دولت افغانستان گفت: احساس می‌کردم ضرورت دارد در این مقطع بسیار مهم، بنده به افغانستان سفر داشته باشم. در سفرم به کابل امیدوارم بتوانیم حمایت خود از روند وحدت ملی در افغانستان را اعلام کنیم و در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور در موضوعات مختلفی که دو کشور را به هم وصل می‌کند و اشتراک منافع دارند یا خطرات مشابهی که دو کشور از آن رنج می‌برند، به خصوص مواد مخدر، ترور و افراط، گفت‌وگوهای خوبی انجام دهیم.

افغانستان از مهم‌ترین همسایگان ایران و دارای روابط تاریخی، فرهنگی، مذهبی است. این کشور سومین مرز طولانی را بعد از پاکستان و تاجیکستان با ایران دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *