تسلیم شدن 800 فرد مسلح به ارتش سوریه

شمار افراد مسلحی که در دو روز گذشته خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند به ۸۰۰ نفر رسید.

شمار افراد مسلحی که در دو روز گذشته خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند به ۸۰۰ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در شبانه روز گذشته بیش از ۴۵۰ تن از تروریست ها در غوطه شرقی سوریه خود را به ارتش این کشور تسلیم کردند. همچنین به گفته برخی منابع در ارتش سوریه احتمالا در روزهای آینده آمار شمار افراد مسلح تسلیم شده به ارتش افزایش خواهد یافت.

درگیری های گروه های تروریستی با یکدیگر در غوطه دمشق و تنگ شدن محاصره آنها توسط ارتش سوریه در “دوما” شمار زیادی از افراد مسلح را وادار به زمین گذاشتن سلاح و پناه بردن به ارتش سوریه برای در امان ماندن از دست گروهک های مسلح کرد.

“حسن مرفه النحاس”، یکی از افراد مسلحی که خود را تسلیم ارتش سوریه کرده میگوید: من در گروه مسلح جیش الامه می جنگیدم. “جیش الاسلام” مرا تحت تعقیب قرار داده است و اگر به دست آن ها بیافتم بدون “محاکمه” به صلیب کشیده خواهم شد.

یکی دیگر از افراد مسلح که خود را تسلیم ارتش کرده است، با اشاره به برخورد خوب نیروهای دولتی با افراد تسلیم شده، خطاب به گروهای مسلح در دوما گفت: به همه نصیحت می کنم که برای حل و فصل اوضاع و بهبود وضعیت شان، خود را به ارتش سوریه تسلیم کنند.

ورود نیروهای ارتش به عمق غوطه شرقی با توجه به تشدید درگیری ها در اطراف شهر دوما، مقر گروه موسوم به جیش الاسلام، اقدامی بزرگ و خطرناک بود.

نکته قابل توجه در این عملیات اما این است که ارتش سوریه توانست امنیت را برای خروج هزاران شهروند از این منطقه فراهم کند و نیازهای اساسی آنها شامل غذا، دارو و محل اقامت را تامین کند.

همزمان با عملیات نظامی ارتش در اطراف شهر دوما تلاش های دمشق برای فراهم کردن شرایط مناسب برای افراد مسلحی که تمایل دارند خود را تسلیم ارتش سوریه کنند، ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *