اعضای کابینه جدید به پارلمان معرفی شدند

رییس جمهور افغانستان اعضای كابينه جديد حكومت وحدت ملی را جهت كسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کرد.

رییس جمهور افغانستان اعضای كابينه جديد حكومت وحدت ملی را جهت كسب رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، اعضای كابينه جديد حکومت وحدت ملی شامل ۲۵ نامزد وزير و دو نامزد ریاست های مستقل امنيت ملی و بانک مركزی افغانستان امروز(۳۰ جدی) توسط رییس جمهور غنی در مجلس نماینده‌گان به معرفی گرفته شدند.

محمد اشرف غني رييس جمهور كشور كه امروز در ولسي جرگه صحبت مي كرد، گفت: امروز با افتخار بزرگ اعضاي كابينه جديد را به نمايندگان مردم معرفي مي نمائیم و پس از اين صلاحيت با نمايندگان مردم خواهد بود.

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان از رهبری حکومت خواست تا در حکومت‌داری خوب و ارزنده گام‌های موثر برداشته شود و زمان برگزاری انتخابات پارلمانی نیز باید مشخص شود.

پیش ازین گزارش‌هایی در مورد تجدید نظر در بعضی از نامزدوزیران به خاطر برابرنبودن به معیارهای وزیربودن به نشر رسیده بود اما دیده شد که برخی از آنان هنوز در میان نامزدان معرفی‌شده حضور داشتند.

در این میان خاطره افغان که گفته می‌شد سن قانونی را برای وزیرشدن ندارد و به جای وی کس دیگری خواهد آمد، در جمع نامزدان معرفی شده بود.

قرار است مجلس نماینده‌گان افغانستان در مورد نامزدان پیش‌نهادشده برای رهبری وزارت‌ها تصمیم گرفته و در مورد انتخاب آنان رای‌گیری کنند.

احتمال می‌رود شمار زیادی از نامزدوزیران پیش‌نهادی رای مثبت از پارلمان نگیرند.

پیش از این مجلس هشدار داده بود که یازده تا دوازده وزیر تابعیت دوگانه دارند و رای‌دادن به افراد دارای تابعیت دوکشور خلاف قانون اساسی افغانستان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *