مهلت 3 روزه برای خروج مهاجرین افغان از خیبر پشتونخوا

دولت پاکستان به مهاجران غیرقانونی افغان در ایالت ‘خیبرپختونخوا’ که در مجاورت افغانستان قرار دارد، سه روز مهلت داده است تا به کشورشان بازگردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت پاکستان ضمن اعلام این مهلت سه روزه که از روز گذشته (یکشنبه) آغاز شده، با حضور در اماکن عمومی و نقاط مختلف منطقه ‘خرم’ در ایالت خیبر پختونخوا برای اعلام عمومی این موضوع، هشدار دادند با آن دسته از مهاجران غیرقانونی که به مهلت داده شده توجه نکنند و به کشورشان بازنگردند، به شدت برخورد خواهد شد.

موترهای مجهز به بلندگو با گشت زنی در تمام خیابان ها و منطقه خرم، از مهاجران غیرقانونی خواستند این منطقه را بزودی ترک کنند.

مسئولان محلی ایالات خیبرپختونخوا با هدف تحت فشار قرار دادن مهاجران غیرقانونی افغان در این منطقه، از مردم این ایالت خواسته اند تا به هیچ وجه خانه هایشان را به این گونه افراد اجاره ندهند.

مردم پاکستان به ویژه ایالت خیبر پختونخوا، که تعداد زیادی از مهاجران افغان را در خود جای داده است، از هرگونه اقدامی برای کاستن از جمعیت این افراد مهاجر در کشورشان استقبال می کنند و مدعی هستند که مهاجران افغان، اصلی ترین عامل بی قانونی و بی نظمی به ویژه در مناطق و شهرهای مرزی پاکستان هستند.

براساس تازه ترین گزارش کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد، هم اکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر از اتباع افغانستان در پاکستان حضور دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *