دیدار عبدالله بانماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان

دکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با  دن فیلدمن نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان در کابل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار روز چهار شنبه با حضور “جیف هیگر” مشاور امنیت ملی بارک اوباما و “مکینلی” سفیر امریکا در افغانستان انجام شد.

رییس اجرایی دولت افغانستان در این دیدار از نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان از همکاری های این کشور با دولت افغانستان ابراز قدردانی نمود.

همچنین “فیلدمن” با استقبال از تصمیم حکومت وحدت ملی مبنی بر معرفی اعضای کابینه جدید تاکید کرد که دولت امریکا همچنان به همکاری هایش با دولت و مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

در این دیدار در باره تامین صلح در افغانستان صحبت شد و هر دو طرف در باره تامین صلح و پایان دادن به خشونت و ادامه مبارزه قاطع و دوامدار به منظور تضعیف و ریشه کن ساختن تروریسم تاکید کردند.

آقای فیلدمن تحکیم روابط میان ایالات متحده امریکا و افغانستان را یک امر ضروری و به نفع هر دو کشور دانسته افزود که کشورش، افغانستان را تنها نخواهد گذاشت و به همکاری هایش در تمام عرصه ها ادامه خواهد داد.

همچنین در این دیدار در باره روابط و همکاری میان افغانستان و پاکستان صحبت گرفت و رییس اجرایی دولت افغانستان، همکاری صادقانه پاکستان با دولت افغانستان و نقش آن کشور در نابودی لانه های هراس افگنان در آن کشور را از عوامل اصلی ریشه کن شدن هراس افگنی و تامین ثبات در افغانستان و منطقه دانست.

براساس خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی، آقای عبدالله خواستار همکاری های بیشتر جامعه جهانی٬ به ویژه ایالات متحده امریکا در امر مبارزه با تروریسم شد.

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان نیز نابودی هراس افگنان را مشروط بر اراده راسخ و قاطعیت دولت پاکستان در همکاری با افغانستان عنوان کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *