اسپانیا از جامعه بین المللی خواست به مردم غزه کمک کنند

وزیر امور خارجه اسپانیا پس از دیدار با خانواده‌های بی‌پناه در غزه از جامعه بین المللی خواسته است که به مردم بی پناه این شهر آسیب دیده کمک کنند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در جریان حمله تابستان گذشته رژیم اسرائیل به نواره غزه، بسیاری از ساکنان این منطقه خانه‌های خود را از دست داده‌ اند.
با این حال «خوزه مانوئل گارسیا» وزیر امور خارجه اسپانیا در دیدار با خانواده‌های بی‌پناه غزه، خواستار کمک بین‌المللی بیشتر به این افراد شد.
وی در اظهاراتی در یک مکتب سازمان ملل در غزه که شمار 17 هزار بی‌خانمان و آواره ناشی از حمله 50 روزه اسرائیل را در این منطقه به خود جای داده بود، اعلام کرد: جامعه بین‌الملل باید برای بازسازی غزه که مردم آن در شرایطی غم‌انگیز و تراژدی واقعی زندگی می‌کنند، سریعا اقدام کند.
اظهارات وزیر امور خارجه اسپانیا در حالی صورت گرفت که کمیسیون ارشد بخش سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی نیز که در این دیدار وی را همراهی می‌کرد، هشدار داد که تأخیر در بازسازی غزه پیامدها و عواقب منفی در پی خواهد داشت.
بر اساس این گزارش، در جریان حمله تابستان گذشته رژیم اسرائیل به نوار غزه، 2200 فلسطین جان خود را از دست دادند، بیش از 10 هزار نفر مجروح شدند و حدود 120 هزار خانه ویران یا تخریب شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *